اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان:

آموزش مهارت «نه» گفتن از اهداف پرورشی آموزش و پرورش است

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان گفت: آموزش مهارت «نه» گفتن در برابر هجمه‌های ضد اسلامی از اهداف پرورشی آموزش و پرورش است.

آموزش مهارت «نه» گفتن از اهداف پرورشی آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، علی فرهنگ پیش از ظهر امروز در سومین جشنواره نوجوان سالم و تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده گیلان در دهکده ساحلی انزلی با بیان اینکه عصر حاضر، زمان توسعه شبکه‌های مجازی و اجتماعی است، اظهار کرد: امروز در عصر ارتباطات کوچک‌ترین خبرها در کوتاه‌ترین لحظه به دنیا مخابره می‌شود و نوجوان در برابر سیل عظیمی از اطلاعات قرار دارد.

وی استفاده از اینترنت، فیس‌‌بوک و... را در صورتی که آموزش‌های لازم داده نشود برای نوجوان نامطلوب خواند.

این مسئول افزود: اگر زمینه‌های استفاده صحیح از این موارد را به نوجوان خود نیاموزیم شاهد بروز خسارات زیادی در جامعه خواهیم بود.

وی بررسی و شناسایی ریشه‌های گرایش به رفتارهای سو‌ء به ویژه اعتیاد، ارتکاب به جرم و جنایت را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید این موارد اطلاع‌رسانی شود.

فرهنگ، جلوگیری از ورود آسیب‌های اجتماعی به نهاد خانواده را یکی از وظایف معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خواند و خاطرنشان کرد: ما متولی فرهنگ در جامعه هستیم و باید با دانش‌آموزان نسل امروز خود همگام باشیم.

وی تصریح کرد: والدین و مربیان باید بدانند که جوان امروز با جوان 20 سال پیش تفاوت دارد زیرا تکنولوژی امروز با تکنولوژی گذشته متفاوت است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان جدی گرفتن آسیب‌های اجتماعی را مهم دانست و یادآور شد: آموزش مهارت «نه» گفتن در برابر هجمه‌های ضد اسلامی از اهداف پرورشی آموزش و پرورش است.

وی یادآور شد: خانواده‌ها باید در این زمینه با مربیان همکاری کنند تا آداب اجتماعی و نحوه ارتباط با همنوع و دوست‌یابی را به نوجوان خود بیاموزند.

فرهنگ با بیان اینکه آموزش باید در کنار پرورش مهارت‌های فردی ارائه شود، خاطرنشان کرد: در این راستا آموزش و پرورش برنامه‌هایی برای دانش‌آموزان، کارکنان و خانواده‌ها در جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی تدوین کرده است.

وی کشف استعدادها و توانمندی‌های دانش‌آموزان و افزایش مهارت و سطح آگاهی آنها در زمینه نفی رفتارهای پرخطر و جذب مشارکت‌های دانش‌آموزان از اجرای برنامه‌های پیشگیرانه را از اهداف معاونت مذکور برشمرد.

به گزارش فارس، شیوه‌های زندگی سالم، پیشگیری از مصرف دخانیات، سو‌ء مصرف مواد مخدر و پیشگیری از پرخاش و خشونت در دو بخش دانش‌آموزی و فرهنگیان جزو محورهای همایش مذکور است.

تعداد 366 اثر از 491 نفر به دبیرخانه جشنواره مذکور ارسال شده که 108 اثر مربوط به فرهنگیان و 169 اثر در قالب ارائه مقالات دانش‌آموزی، 14 فیلم کوتاه و نماهنگ، 29 عکس، 46 مورد روزنامه دیواری، 26 مورد نقاشی و 13 مورد دیگر مقالات بوده است.

انتهای پیام/84002/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول