اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین تأکید کرد

لزوم آموزش مهارت سالم زیستن برای ارتقای سلامت دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین بر لزوم آموزش مهارت‌های سالم زیستن در مدارس به ویژه مدارس این استان به منظور ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان تأکید کرد.

لزوم آموزش مهارت سالم زیستن برای ارتقای سلامت دانش‌آموزان

سالار قاسمی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: هر ساله موضوعی که بیشتر در سلامت همگانی مردم نقش دارد، به عنوان شعار سال انتخاب می‌شود تا در کانون توجه قرار گیرد و بر همین اساس شعار هفته سلامت سال 93 با عنوان «یک عمر سلامت با خود مراقبتی» در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای تأمین، حفظ و ارتقای سلامت خود و دیگران باید مراقب خود باشیم و با افزایش دانش و آگاهی‌هایمان در خصوص مهارت‌ها و شیوه‌های زندگی سالم از طریق کارشناسان و مراقبین سلامت، معلمان و دیگر افراد باعث ارتقای سلامت خود و دیگران شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین اظهار امیدواری کرد همگی ضمن کسب مهارت‌ها و آموزش‌های سلامت و با تغییر رفتارهای ناسالم و سوق دادن آن به سبک زندگی سالم باعث تضمین سلامت خود، خانواده و جامعه شویم.

قاسمی خطاب به فرهنگیان تصریح کرد: افرادی که امروز در مدارس در حال تحصیل هستند، آینده‌سازان این مرز و بوم محسوب می‌شوند که باید چرخ‌های توسعه را در زمینه‌های مختلف به حرکت در آورند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: با توجه به اهمیت سلامت و تأثیر بسزای آن در یادگیری و نیز محوریت انسان سالم در توسعه پایدار و تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر طب پیشگیری و سالم زیستن مردم، همگی وظیفه داریم با گسترش آموزش سلامت و مهارت‌های سالم زیستن در مدارس، موجبات ارتقای سلامت دانش‌آموزان را در همه ابعاد آن فراهم کنیم.

قاسمی عنوان کرد: به همین مناسبت برنامه‌های مشترکی از سوی این اداره کل و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان در نظر گرفته شده است که در هفته جاری برای دانش‌آموزان در مدارس سطح استان قزوین و فرهنگیان به اجرا در می‌آید.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها که برگزاری همایش‌هایی ویژه والدین و برنامه‌هایی برای خود دانش‌آموزان و فرهنگیان در مدارس از جمله آنها به شمار می‌رود، در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی همچنین از ارائه خدمات رایگان همچون تست قند، چربی و فشار خون از سوی دانشگاه علوم پزشکی به عنوان بخش دیگری از برنامه‌های این هفته یاد کرد.

انتهای پیام/77011/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول