اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

یونیسف ربوده شدن ده‌ها دانش‌آموز دختر نیجریه‌ای را محکوم کرد

صندوق کودکان ملل متحد ربودن ده‌ها دانش‌آموز دختر نیجریه‌ای که به گروه شورشی بوکوحرام نسبت داده شده است، محکوم کرد.

یونیسف ربوده شدن ده‌ها دانش‌آموز دختر نیجریه‌ای را محکوم کرد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، یونیسف با صدور بیانیه ای خواستار آزادی ده ها دانش آموز دختری شد که به دست عناصر گروهک شورشی بوکوحرام در حمله به دبیرستانی در شهر چیبوک در استان بورنو در شمال شرق نیجریه ربوده شدند.

یونیسف ضمن محکوم کردن این حمله تاکید کرد: حملات علیه دانش آموزان در نیجریه بسیار نگران کننده است و این گونه وحشی گری‌ها نمی‌تواند دانش آموزان را از دستیابی به حقوقشان در برخورداری از تحصیلات باز دارد.

هنوز آمار دقیقی از شمار این دانش آموزان اعلام نشده اما شاهدان و رسانه های نیجریه شمار آنها را بین 100 تا 200 تن خوانده اند.

هنوز هیچ طرفی مسئولیت حمله را برعهده نگرفته است اما همه اتهام ها متوجه گروه شورشی بوکوحرام است که در سال های گذشته دست به اقدامات مشابه این حادثه زده است.

شورشیان بوکوحرام طی سال های گذشته با حمله به مدارس آنجا را به آتش کشیده و دانش آموزان زیادی را کشته و یا زخمی کرده اند.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد: گروه شورشی بوکو حرام دختران دانش آموز مدرسه ای را به مقر خود انتقال داده است.

والدین دختران ربوده شده ضمن اعلام این خبر گفتند: نیروهای امنیتی نیجریه تلاش خود را برای یافتن دانش آموزان آغاز کرده اند.

وزارت دفاع نیجریه درست ساعاتی پس از انفجار بمب در یک ایستگاه اتوبوس مملو از مسافر در حومه ابوجا که 75 کشته برجا گذاشت، ربوده شدن 129 دانش آموز دختر را به دست افراد مسلح بوکو حرام در ایالت «بورنو» که دوشنبه شب صورت گرفت، تأیید کرد، عامل این انفجار نیز شورشیان بوکو حرام اعلام شد.

سه تن از دختران که موفق شده اند از دست شورشیان بوکو حرام فرار کنند و خود را به شهر چیبوک بورنو برسانند، مسئولان محلی را در جریان چگونگی این حمله و محل نگهداری سایر دانش آموزان قرار دادند.

فرماندار ایالت بورنو به خبرنگاران گفت: تاکنون 14 تن از گروگان ها از اسارت شورشیان بوکو حرام فرار کرده اند و به هرکس اطلاعاتی درباره این گروه که به آزادی گروگان ها منجر شود در اختیار دستگاه امنیتی نیجریه قرار بدهد مبلغ 50 میلیون نایرا معادل (300 هزار دلار / 215 هزار یورو) پاداش دریافت می کند.

 دفتر ریاست جمهوری نیجریه اعلام کرد «گودلاک جاناتان» رئیس جمهور مقامات ارشد امنیتی خود را برای جلسه ای در روز پنجشنبه با هدف بررسی اوضاع امنیتی کشورش پس از حادثه انفجار بمب در ابوجا و همچنین آدم ربایی فراخوانده است.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز چهارشنبه این آدم ربایی را محکوم کرد و هدف قرار دادن مدارس و دانش آموزان را نقض شدید قوانین بشر دوستانه توصیف کرد.

انتهای پیام/ل.ص

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول