اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شبه نظامیان به پایگاه نظامی اوکراین حمله کردند/اعتراض کی یف به توقف انتقال تجهیزات از کریمه

وزارت کشور اوکراین اعلام کرد به دنبال حمله افراد ناشناس به پایگاه نظامی در شرق این کشور 3 نفر کشته، 13 نفر زخمی شده و 65 نفر از مهاجمین هم دستگیر شدند و وزارت خارجه اوکراین هم به توقف انتقال تجهیزات نظامی اوکراین از کریمه اعتراض کرد.

شبه نظامیان به پایگاه نظامی اوکراین حمله کردند/اعتراض کی یف به توقف انتقال تجهیزات از کریمه

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، وزارت کشور اوکراین اعلام کرد که تیراندازی در پایگاه نظامی در شهر «ماریوپل» اوکراین که پیشتر مورد حمله گروهی ناشناس قرار گرفته بود، فروکش کرد، البته در نتیجه این تیراندازی 3 نفر از مهاجمان کشته و 13 نفر دیگر زخمی شده و 65 نفر هم دستگیر شده اند. بر اساس این اطلاعات، نیروهای وزارت کشور اوکراین تلفاتی نداشتند.

سایت اینترنتی شهرداری این شهر اعلام کرده بود که حدود ساعت 22 چهارشنبه شب (به وقت محلی) چند مینی بوس حامل افراد ناشناس دارای یونیفرم تیره به نظامیان وزارت کشور مستقر در پایگاه نظامی شهر حمله کرده و تیراندازی بین دو طرف صورت گرفت. بر اساس اطلاعات رسیده، این تیراندازی بعد از چند ساعت قطع شد.

 

در خبر دیگری از اوکراین، وزارت امور خارجه این کشور  بیانیه‌ای در مورد تصمیم روسیه برای توقف انتقال تجهیزات نظامی اوکراین از منطقه کریمه منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است، اوکراین هرگز یک «نقطه داغ» محسوب نشده و نخواهد شد و تصمیم مقامات مسکو برای توقف روند انتقال تجهیزات نظامی از کریمه، تنها می‌تواند نشانه استفاده روسیه از «سیاست دوگانه» باشد که مغایر با توافقات قبلی در این زمینه است.

"آناتولی آنتونف" معاون وزیر دفاع روسیه در تاریخ 15 آوریل اعلام کرده بود که وزارت دفاع تحویل تجهیزات نظامی مستقر در منطقه کریمه به طرف اوکراینی را متوقف کرده است، برای اینکه در حال حاضر اوکراین یک «نقطه داغ» و منطقه ناآرام محسوب می‌شود.

انتهای پیام/آ.ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول