اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد مسکن قشم عنوان کرد

مطالعه 60 طرح هادی روستایی در قشم

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قشم با بیان اینکه تاکنون 2 هزار و 660 قطعه زمین جهت احداث واحد مسکونی در قشم واگذار شده، گفت: مطالعه طرح هادی 60 روستای این شهرستان توسط بنیاد مسکن انجام شده است.

مطالعه 60 طرح هادی روستایی در قشم

محمدرضا ترکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم به مناسبت سالروز حساب 100 حضرت امام (ره) و سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از نهادهای انقلابی یادگار امام بزرگوار است که در راستای تحقق اهداف و رسالت خود خدمات ارزشمندی جهت رفع محرومیت در زندگی روستائیان در کنار فعالیت‌های عمرانی عدیده‌ انجام داده است.

وی به وظایف و فعالیت‌های بنیاد مسکن اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن در بهسازی و بازسازی مسکن روستایی، تهیه طرح‌های هادی و اجرای آن در روستاها، صدور سند مالکیت روستایی، بازسازی مناطق سانحه دیده و همچنین ساخت مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت فعالیت دارد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قشم با بیان اینکه در شهرستان قشم دو هزار و 660 قطعه زمین جهت احداث واحد مسکونی واگذار شده، اضافه کرد: تاکنون مطالعه طرح هادی روستایی در 60 روستای قشم تهیه و این طرح‌ها در 31 روستای این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

ترکی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای اجرای بهسازی بافت با ارزش روستایی، با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است که در این خصوص پروژه بهسازی بافت با ارزش روستای لافت قشم به عنوان یکی از روستاهای نمونه کشور اجرایی شده است.

این مسئول ادامه داد: از سال 85 تاکنون سه هزار و 800 واحد مسکونی روستایی سانحه دیده ناشی از زلزله احداث و به 2 هزار و 225 واحد مسکن روستایی تسهیلات بهسازی پرداخت و نظارت بر حسن اجرای آن انجام شده است.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن شهرستان قشم در همین راستا به منظور تثبیت مالکیت املاک روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد، در قالب سه برنامه 15 هزار جلد سند در شهرستان قشم صادر کرده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قشم تصریح کرد: با توجه به چارچوب‌های مدیریتی خاص و ظرفیت‌های قانونی به عنوان مبنای توسعه اصلی در فرایندهای شهری و روستایی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اختیار دارد می‌توان معضلات و مشکلات را مرتفع کرد و با ارائه خدماتی که این نهاد می‌تواند در اختیار بگذارد بخش عمده‌ای از مشکلات حل و مردم را از سرگردانی و بلاتکلیفی خلاص می‌کند.

ترکی در پایان یادآور شد: عمده مشکلات فرا روی این نهاد در حال حاضر عدم وجود راهکار مناسب و واحد در ارائه خدمات در روستاهاست که تاکنون فقط از دیدگاه منفعت جویانه به آن نگاه شده که لازم است با بازنگری در مدیریت صحیح و متناسب با روستاها این مشکل هم حل شود.

انتهای پیام/88001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول