اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کامیاران خبر داد

تولید 50 هزار تن گندم در سال زراعی جدید

مدیر جهاد کشاورزی کامیاران ضمن اعلام قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم یک‌هزار و 50 تومان در سال 93، از تولید بیش از 50 تن گندم در این شهرستان خبر داد.

تولید 50 هزار تن گندم در سال زراعی جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، تیمور رضایی صبح امروز در اولین جلسه ماهانه دهیاران شهرستان کامیاران در سال‌جاری، اظهار داشت: فصل بهار اوج کار کشاورزان و آغاز فعالیت‌های سالانه جهاد کشاورزی است.

وی بحث کشاورزی را لازمه توسعه درون‌زا در هر کشوری دانست و افزود: 100 درصد جمعیت شهرستان کامیاران یا کشاورز هستند و یا در ارتباط با حوزه کشاورزی هستند.

رضایی توجه به بحث کشاورزی را ضرورت ناگزیری دانست و اضافه کرد: اگر بخواهیم شاهد رشد و توسعه جامعه خود باشیم باید توجه به حوزه دامداری و به خصوص کشاورزی را بیشتر کنیم.

وی ارتباط دولت با بخش کشاورزی را یک ارتباط دوسویه عنوان کرد و افزود: تحقق برنامه‌ها و اهداف دولت با استفاده از حوزه کشاورزی نیازمند همکاری و ارتباط دوسویه است و به تنهایی امکان‌پذیر نیست.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی، کامیاران دارای 28 هزار و 500 هکتار اراضی زراعی است که برای سال زراعی 93 تولید 50 هزار تن گندم تخمین‌ زده شده است.

رضایی در خصوص قیمت تضمینی گندم با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، خبر داد: قیمت گندم امسال با 2 درصد افت مفید و 4 درصد افت غیر مفید در شهرستان کامیاران هر کیلوگرم یک‌هزار و 50 تومان است.

وی از فعالیت ستاد مبارزه با سموم کشاورزی خبر داد و گفت:  35 اکیپ عملیاتی در قالب ستاد مبارزه با آفات و سموم کشاورزی در حال فعالیت در این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی مسئله گندم را یک مسئله استراتژی در کشور عنوان کرد و اضافه کرد: اهمیت موضوع گندم در کشور سبب شده مسئولان تمامی حوزه‌ها مربوطه را مورد رسیدگی و ارزیابی قرار دهند.

رضایی در خصوص اهمیت لزوم جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورز، اظهار داشت: در ایام نوروز شاهد چندین مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی بودیم که خوشبختانه با همکاری دهیاران پیگیری و از این اقدام جلوگیری شد.

وی با اشاره به بحث آفت‌ها و بیماری‌های غلات، اذعان داشت: جهاد کشاورزی در این راستا در یک حرکت ضربتی اقدام به آموزش نکات مهم و به‌روز به 300 نفر از کشاورزان در چهار بخش شهرستان نمود.

مدیر جهاد کشاورزی در پایان سال 92 و 93 را سال زراعی برای کشاورزان عنوان کرد و افزود: امسال تکلیف کشاورزان به خصوص در مورد قیمت‌ها به خوبی مشخص است.

انتهای پیام/79018/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول