اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش خبر داد

راه‌اندازی و احیاء مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش کشور

معاون اداره‌کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی و احیاء مراکز دارالقرآن در آموزش و پرورش خبر داد.

راه‌اندازی و احیاء مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار محمدرضا مسیب‌زاده عصر امروز در آیین افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزان خراسان رضوی با بیان اینکه راه‌اندازی دارالقرآن مهم‌ترین محورهای فعالیت این وزارتخانه است اظهار داشت: براساس شاخصه توسعه برای هر منطقه آموزش و پرورش 2 دارالقرآن را برای خواهران و برادران برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در حال فراهم کردن زیرساخت‌های آن هستیم.

وی با بیان اینکه این دارالقرآن‌ها در سال تحصیلی آینده راه‌اندازی می‌شود؛ یادآور شد: از محورهای فعالیت این اداره‌کل حفظ آیات منتخب و موضوعی قرآن با بهره‌گیری از سیره اهل بیت (ع) است.

مسیب‌زاده با بیان اینکه قرآن و عترت همراه در کنار یکدیگر هستند و باید به هر دوی آنها تمسک جست؛ تأکید کرد: تفکیک کردن این دو از یکدیگر انسان را به نتیجه‌ای نمی‌رساند.

معاون اداره‌کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تصویب سند جامع نماز در سال جاری گفت: امیدواریم مقدمات اجرایی شدن این برنامه سریع‌تر محقق شود.

مسیب‌زاده با قدردانی از برگزارکنندگان سی و دومین دوره مسابقات قرآن و معارف خراسان رضوی عنوان کرد: همه کسانی که در این‌چنین مسابقاتی شرکت می‌کنند برنده هستند زیرا بهترین راه را انتخاب کرده‌اند.

معاون پرورشی و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: بالندگی و تربیت قرآنی همان ارزشی است که انسان را لایق سجده ملائک کرد.

براتعلی منصوریان افزود: انسان این ارزش و قابلیت را دارد که براساس نسخه پروردگار عالمیان زندگی خود را تنظیم کرده و زندگیش در سایه‌سار نسخه شفابخش قرآن باشد.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ قرآنی ادامه داد: دستورات قرآنی نسخه هدایت‌گری است که نجات‌بخش همه بشریت گرفتار امروز است.

گفتنی است؛ مسابقات استانی قرآن کریم ویژه دختران و پسران با حضور 900 شرکت‌کننده برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت قرآن، مفاهیم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

انتهای پیام/2222/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول