اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی مطرح کرد

ضرورت وجود پیوست‌های فرهنگی در کنار حمایت‌های اقتصادی از خانواده‌ها

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی که در خانواده‌ها انجام می‌گیرد، باید حتما دارای پیوست فرهنگی و همچنین مبتنی بر شریعت الهی باشد.

ضرورت وجود پیوست‌های فرهنگی در کنار حمایت‌های اقتصادی از خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از کمیته امداد خراسان رضوی، علی‌اصغر حاجی‌نقی اظهار داشت: قرن حاضر، قرن احیای تفکر اسلام ناب است که مهم‌ترین رکن این نگاه اعتقادی و ارزشی که می‌تواند جایگاه اسلام را در دنیا نمایان کند، توجه به یک اصل مشترک و مورد توافق بین فرقه‌های مختلف اسلامی با عنوان «قرآن و مباحث قرآنی» است.

وی با تأکید بر ویژگی‌های هدایت‌گری، منجی‌گری و همچنین اسباب تمسک بودن قرآن افزود: در جامعه‌ای مانند ایران که همه مبناها برگرفته از تعالیم اسلامی است، باید توجه به قرآن در رأس همه اقدامات قرار داشته باشد.

حاجی‌نقی ادامه داد: بر اساس اعتقادات ما قرآن و عترت دو موضوع تفکیک‌ناپذیرند که اگر ما خواهان صعود آرمان‌های اصیل اسلامی به اوج تعالی خود باشیم باید با ترویج مباحث قرآنی در بین تمام افراد جامعه و مخصوصاً گروه‌هایی که دچار فقر فرهنگی هستند، انس جامعه با قرآن و دستورات نجات‌بخش آن را بیشتر کنیم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: باید نگاه فرهنگی ما نسبت به مسائل، نشأت گرفته از قرآن باشد زیرا زمانی که ظهور فعالیت‌های فرهنگی بر اساس دستورات قرآنی باشد، برکات و اثرات مثبت آن نیز افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد با توجه به رسالتی که دارد معتقد است حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی که در خانواده‌ها انجام می‌گیرد، باید حتما دارای پیوست کار فرهنگی و همچنین مبتنی بر شریعت الهی باشد.

حاجی‌نقی گفت: کمیته امداد هم با تأسی از فرمایشات رهبری مبنی بر پرورش 10 میلیون حافظ قرآن و هم در راستای انجام رسالت ذاتی خود در باب رشد تعالی همکاران و همچنین خانواده‌های تحت پوشش برنامه‌های متنوع قرآنی را تدارک دیده است.

انتهای پیام/2202/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول