اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در مصاحبه با شینهوا

آمانو: آژانس نمی‌تواند نتیجه‌گیری کند که برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه خود با «شینهوا» تصریح کرد که آژانس برای حل سریع‌تر موضوع هسته‌ای به همکاری با تهران نیاز دارد و همچنان نمی‌تواند نتیجه گیری کند که برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است.

آمانو: آژانس نمی‌تواند نتیجه‌گیری کند که برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است

به گزارش خبرگزاری فارس، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه روز سه‌شنبه خود با «شینهوا» تصریح کرد که آژانس برای حل سریع‌تری موضوع هسته‌ای به همکاری تهران نیاز دارد.

وی ادامه داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتظار دارد به همراه ایران برای رویارویی با موضوعات نامشخص حول محور برنامه هسته‌ای تهران به جلو پیش رود تا تضمین حاصل کند که ماهیت برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد که اگر پیشرفت‌ها در زمینه همکاری ایران کند پیش رود، حل موضوع هسته‌ای تهران زمان زیادی می‌برد.

چارچوب همکاری نوامبر سال گذشته میلادی با فرض اینکه آژانس و ایران رویارویی با فعالیت‌های مربوط به ابعاد احتمالی نظامی را در ماه مه آغاز کنند، امضا شد اما آمانو به شینهوا گفت که تابحال نه هیچ چارچوب پیشنهادی وجود داشته نه پاسخ‌های روشنی از جانب تهران درباره این همکاری مطرح شده است.

آمانو با اشاره به سایت نظامی پارچین تأکید کرد: آنها (به این همکاری) نه نگفته‌اند اما بله هم نگفتند.

وی گفت: بنابراین آژانس نمی‌تواند نتیجه گیری کند که همه ابعاد و تاسیسات هسته‌ای ایران صلح آمیز است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار بازدید از سایت پارچین است و این در حالی است که این یک سایت هسته‌ای نیست و آژانس اجازه ندارد.

انتهای پیام/ف.ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول