اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون خراسان‌جنوبی خبر داد

اشتغال 2 هزار زن در خراسان‌جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته 2 هزار و 200 زن در استان به کار گماشته شدند.

اشتغال 2 هزار زن در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد سنجری بعد از ظهر امروز در نخستین کارگروه تخصصی بانوان و خانواده خراسان جنوبی اظهار داشت: در هفته گرامیداشت مقام زن جشنی با همکاری 11 اداره کل استان برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که از روز پنجم اردیبهشت‌ماه هفته کار و کارگر آغاز می‌شود، تصریح کرد: در این راستا کارآفرین برتر زن و کارگر برتر زن استان شناسایی و معرفی شده است.

49 درصد جمعیت خراسان‌جنوبی زنان هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به آمار سال 90 اذعان داشت: میزان 49.7 درصد جمعیت استان را در آن زمان زنان تشکیل می‌دادند.

سنجری با بیان این‌که در این مدت 20.5 درصد جمعیت فعال استان زنان بودند، ادامه داد: همچنین زنان 19.2 درصد جمعیت شاغل را تشکیل می‌دادند.

وی متذکر شد: جمعیت بیکار زنان استان در سال 90 میزان 39.2 درصد بوده است.

وجود 5 هزار بیکار دارای مدرک تحصیلی در خراسان‌جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نرخ مشارکت زنان را در این زمان 14.5 درصد دانست و افزود: سرایان بالاترین مشارکت و درمیان پایین‌ترین مشارکت را داشته است.

سنجری با بیان این‌که تعداد بیکاران دارای مدرک تحصیلی در این مدت 4 هزار و 791 نفر ثبت شده است، یادآور شد: از این تعداد 45 درصد زنان بودند.

وی با بیان این‌که در سال گذشته 37.7 درصد بانوان استان جویندگان کار بوده‌اند، اضافه کرد: همچنین 41 درصد فرصت‌های شغلی مربوط به بانوان بوده است.

78 درصد جویندگان کار فاقد مهارت هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان این‌که در این مدت 43.7 درصد بانوان استان به کار گماشته شدند، تصریح کرد: این میزان 2 هزار و 200 نفر بوده است.

سنجری با بیان این‌که 78 درصد جویندگان کار فاقد مهارت هستند، اذعان داشت: میزان 90 درصد ریشه آسیب‌های اجتماعی، بیکاری محض یا پایین بودن سطح اقتصاد خانواده است.

انتهای پیام/69010/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول