اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ 38 زرهی تربت‌جام:

ارتش آخرین گلوگاه تربیتی برای جوانان کشور است

فرمانده تیپ 38 زرهی تربت‌جام گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز آخرین گلوگاه تربیتی برای جوانان است.

ارتش آخرین گلوگاه تربیتی برای جوانان کشور است

سیدمحمد سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت‌جام اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس در کنار دیگر نیروهای مسلح مقابل دشمنان انقلاب مقاوم ایستاد و با اهدای بیش از 50 هزار شهید و جانباز جواب اعتماد حضرت امام (ره) را با نثار خون این عزیزان به ملت نشان داد.

وی تصریح کرد: بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ارتش را حفظ و توطئه دشمنان را در ارتباط با انحلال ارتش در نطفه خفه کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز ارتش کلمه طیبه و حزب‌الله نام گرفته و با آمادگی کامل رزمی، فرهنگی و عقیدتی تلاش وافر خود را به نمایش گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: ارتش با استقرار در مرزهای کشور در مقابل اشرار، منافقین و افرادی که بخواهند تعرض به نظام کنند مقتدرانه ایستاده و جانانه دفاع می‌کند.

این مسئول ادامه داد: امنیت مرزها نتیجه تلاش ارتش و سایر نیروهای مسلح کشور است که جلوی نفوذ دشمن را گرفته و فتنه‌ها را در نقطه صفر مرزی خنثی می‌کنند.

وی با اشاره به موفقیت‌های علمی و فناوری ارتش خاطرنشان کرد: بعد از دفاع مقدس ارتش به بازسازی پرداخت و با توجه به تحریم‌ها و تهدیدها با کمک گرفتن از نخبگان با ساخت سلاح و تجهیزات مدرن نظامی تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

سلیمانی تأکید کرد: نخبگان برای نیروی هوایی، دریایی و زمینی جدیدترین تجهیزات نظامی سبک و سنگین را تولید کردند و به خودکفایی رسیدند.

فرمانده تیپ 38 زرهی تربت‌جام با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در ارتش اظهار کرد: ارتش جمهوی اسلامی امروز آخرین گلوگاه تربیتی برای سربازان است اگر والدین، مراکز آموزشی عمومی و عالی در تربیت جوانان کوتاهی کنند ارتش با وجود افسران مؤمن، متعهد و با استفاده از ابزارهای تربیتی و انضباطی آنان را به گونه‌ای تربیت می‌کند که الگویی برای دیگر جوانان در جامعه شوند.

سلیمانی با اشاره به دو نعمت امنیت و سلامت در جامعه اضافه کرد: در بحث ارتقای سلامت در ارتش برنامه‌ریزی کامل صورت گرفته است تا نیروها به شعور، فهم، درک و بصیرت لازم برسند؛ ما به سلامت روح، روان و جسم پرسنل توجه داریم.

وی تصریح کرد: در ابتدای سال جاری، سالن ورزش کوی سازمانی با تلاش مهندسین و پرسنل تیپ 38 زرهی احداث شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا خانواده کارکنان برای ارتقای سطح جسمانی از امکانات و تجهیزات ورزشی استفاده کنند.

فرمانده تیپ 38 زرهی تربت‌جام با اشاره به نامگذاری سال 93 از سوی فرماندهی معظم کل قوا اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی به تبعیت از معظم‌له برنامه‌های خوبی همچون حفظ و نگهداری بیت‌المال، تجهیزات، امکانات نظامی و آموزش کارکنان در راستای ارتقای سطح علمی و نظامی، فرهنگی، عقیدتی، خودباوری و اجرای رزمایش‌ها را انجام داده است.

سلیمانی تأکید کرد: باید تلاش کنیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه موجود هزینه‌ها را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: برای ساخت سالن ورزشی تیپ 38 زرهی که ‌باید 400 میلیون هزینه می‌شد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تیپ 38 زرهی، این سالن با هزینه 120 میلیون تومان ساخته شد.

سلیمانی با اشاره به برنامه‌ریزی خدماتی برای کارکنان تیپ 38 زرهی ادامه داد: برای کمک به معیشت پرسنل 500 واحد مسکونی ساخته شده است؛ همچنین تغییر مرغداری سنتی به صنعتی، زعفران‌کاری، پرورش ماهی، دامداری، بازارچه، خدمات اتومبیل، شن‌شویی و ... اجرایی شده است.

فرمانده تیپ 38 زرهی با اشاره به روز ارتش گفت: در سال گذشته ارتش با اقتدار کامل قدرت، صلابت و آخرین دستاوردهای فناوری نظام را به نمایش گذاشت و موجب دلگرمی مسئولان و مردم شد و امسال نیز به مراتب قوی‌تر از گذشته آخرین فناوری را در مراسم رژه 29 فروردین‌ماه به نمایش می‌گذارد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: امسال ارتش با اجرای رژه مقتدرانه و استفاده از حجم بالای نیروی انسانی، تجهیزات و فناوری گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارد.

وی گفت: ارتش در تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری ثابت‌قدم، مقاوم و پا در رکاب برای ارتقای سطح آمادگی رزمی مجدانه تلاش می‌کند و امانتدار خوبی برای شهدا، جانبازان، ایثارگران و مردم است.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول