اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان:

نتایج مقدماتی بیشتر آرای انتخابات اعلام می‎شود

رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که نتایج مقدماتی بیشتر آرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور بزودی اعلام خواهد شد.

نتایج مقدماتی بیشتر آرای انتخابات اعلام می‎شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «ضیاءالحق امرخیل» رئیس دبیر خانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اظهار داشت که نتایج مقدماتی بیشتر آرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور به علاوه نتایج اعلام شده قبلی، بزودی از سوی این کمیسیون اعلام خواهد شد.

به گفته امرخیل، در نتایج مقدماتی نیز آرای مردم پس از تفکیک توسط کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام خواهد شد.

این در حالی است که نتایج مقدماتی 10 درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز یکشنبه «24 فروردین» اعلام شد و «عبدالله عبدالله» بیش از 41 درصد، «اشرف‎غنی احمدزی» بیش از 37 درصد و «زلمی رسول» بیش از 9 درصد آرای مردم را از آن خود کردند.

قرار است نتایج ابتدائی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در چهارم اردیبهشت و نتایج نهایی آن در 24 اردیبهشت اعلام شود.

100 درصد تعرفه‎های انتخاباتی به کابل می‎رسد

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نیز در تماس با رسانه‎ها گفت که امروز تمام تعرفه‎های انتخاباتی از ولایت‎های این کشور به کابل خواهد رسید.

«نورمحمد نور» سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان افزود که این تعرفه‎های انتخاباتی تاکنون در دفاتر ولایتی این کمیسیون تحت تدابیر شدید امنیتی بوده است.

چندی پیش مسئولان کمیسیون انتخابات افغانستان گفته بودند که بیشتر از 90 درصد تعرفه‎های انتخاباتی از مراکز رأی‎دهی به دفتر مرکزی این کمیسیون در کابل رسیده است.

گفتنی است در انتخابات 16 فروردین افغانستان بیشتر از هفت میلیون نفر شرکت کردند که به باور مقام‎های این کشور، این مقدار غیر قابل پیش‌بینی بوده است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول