اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

جشن تکلیف روز ملاقات انسان با خداست

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: جشن تکلیف روز ملاقات انسان با خدا و عهد و پیمان بستن انسان با اوست.

جشن تکلیف روز ملاقات انسان با خداست

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در جشن تکلیف 700 دانش‌آموز خرم‌آبادی که در مصلای این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: جشن تکلیف روزی است که خداوند برای شما دعوتنامه فرستاده که به حضور من بیایید و شما دانش‌آموزان امروز سوگندنامه و عهدی با خدا می‌بندید.

وی افزود: یکی از نشانه‌های جشن تکلیف عبادت و خواندن نماز است زیرا نماز اولین تکلیفی است که بر انسان واجب می‌شود و چه زیباست که امروز مقید شویم که نماز را اول وقت بخوانیم.

حجت‌الاسلام میرعمادی یادآور شد: والدین و مربیان مسئول هستند که شیرینی، لذت و زیبایی عبادت به خصوص خواندن نماز اول وقت را به دانش‌آموزان نشان دهند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: دانش‌آموزان باید جلوه‌های عبادت را در زندگی خود ببینند که از جمله این جلوه‌ها پاکی و رعایت حجاب است و اینکه دختران امروز با چادر در این جلسه حضور پیدا کرده‌اند جلوه‌ای از عبادت خداوند است.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از جلوه‌های عبادت اخلاص است زیرا از این لحظه که شما به سن تکلیف می‌رسید طرف حساب شما خداوند است.

حجت‌الاسلام میرعمادی گفت: نشاط،‌ تلاش، کوشش و زیاد فکر کردن باید در سن تکلیف برای شما ایجاد شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار کرد:‌ دانش‌آموزانی که به سن تکلیف می‌رسند باید همواره به پدر و مادر و مربیان خود احسان و نیکی کنند.

وی تصریح کرد: شما باید انسان‌های خوب و با ارزش را دوست بدارید و کارهای بد را دوری کنید.

حجت‌الاسلام میرعمادی اذعان کرد: همه ما به خصوص والدین و مربیان وظیفه دارند جلوه‌های عبادت را به دانش‌آموزان خود یاد دهند و دلیل عبادت آنها را بفهمانند.

*نماز تشکر از خداوند است

حجت‌الاسلام میرعمادی خاطرنشان کرد: نماز باران رحمت الهی است که بر ما می‌بارد لذا باید آن را در اول وقت بخوانیم.

میرعمادی تصریح کرد: دانش‌آموزان باید سعی کنند امروز با عبادت انس بگیرند زیرا این رمز موفقیت بین انسان و خداوند است.

وی یادآور شد: ما از امروز باید مواظب گفتار، رفتار و اخلاقمان باشیم که خدایی باشد و کارهایی که موجب رنجش خداوند و معصوم می‌شود انجام ندهیم.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: ما باید از امروز دستورات دینی را از مجتهدین تقلید کنیم و به خوبی از دستورات آنها پیروی کنیم. لذا وظیفه همه معلم‌ها این است که احکام تقلید را به دانش‌آموزان یاد بدهند.

 حجت‌الاسلام میرعمادی یادآور شد:‌ روز جشن تکلیف برای دانش‌آموزان یک روز ماندگار است که هرگز فراموش نمی‌شود و روزی است که انسان آموختن را آغاز و به دنیا می‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: جشن تکلیف برای پسران و دختران جشن عید و شکرگزاری است و به معنای ارتباط با خداوند است.

انتهای پیام/85001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول