اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی قوه قضائیه مطرح کرد

ترویج فرهنگ عمومی در مسائل قضایی با همت رسانه‌ها

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: فرهنگ عمومی در مسائل قضایی باید با همت رسانه‌ها دیداری و شنیداری و از جمله نهادهای فرهنگی نظیر حوزه و دانشگاه ترویج پیدا کند.

ترویج فرهنگ عمومی در مسائل قضایی با همت رسانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام هادی صادقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تاکید بر اجرای منویات رهبری اظهار داشت: اقتصاد بدون فرهنگ زیانبار است و اگر پیشرفت اقتصادی با پیشرفت فرهنگی همراه نشود اقتصاد به وادی‌های خطرناک وارد می‎‌شود.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب ادامه داد: در راستای فرمایشات رهبر انقلاب و تاکید ایشان در سال‌های اخیر بر مقوله فرهنگ، هر طرح بزرگی که اجرا می‌شود باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی یادآور شد: قوه قضائیه در سال گذشته شروع به تشکیل معاونت فرهنگی کرد تا در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی گام بردارد و این موضوع همواره با تاکید رئیس قوه قضائیه نیز همراه بوده است.

صادقی افزود: با اجرای برنامه‌ها در سطح فرهنگ دینی، موجبات افزایش کارآمدی و رضایتمندی ارباب رجوع فراهم خواهد شد و افزایش پژوهش و تحقیقات در فرهنگ پایه‌ای می‌تواند اخلاق حرفه‌ای در سازمان قضایی را تقویت کند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه در ارتباط با مأموریت‌های بیرون از سازمان قوه قضائی بیان داشت: فرهنگ عمومی در مسائل قضائی باید با همت رسانه‌ها دیداری و شنیداری و از جمله نهادهای فرهنگی نظیر حوزه و دانشگاه ترویج پیدا کند.

این مسئول فرهنگی اضافه کرد: در ارتباط با پیشگیری از جرائم نیز معاونت فرهنگی برنامه‌هایی را تدارک دیده و به عنوان مثال اگر بتوانیم در این زمینه مردم را با فرهنگ قانون‌مداری آشنا کنیم طبیعی است که تخلف کمتر صورت می‌گیرد و میزان جرم نیز کاهش پیدا خواهد کرد. در صورت آشنا شدن مردم با تکالیف خود نسبت به یکدیگر اختلافات کاهش پیدا می‌کند و دستگاه‌های قضایی نیز با پرونده‌هایی قضایی کمتری مواجه خواهند بود.

وی در ارتباط با اهمیت فرهنگ خاطرنشان کرد: وقتی مردم در ارتباط با راه‌های مختلف کلاهبرداری افراد سودجو آشنا شوند و در مدارس نیز اقدامات آموزشی این چنینی صورت بگیرد بدون شک در نسل‌های آینده هم تخلف کاهش خواهد داشت.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه کار شورای حل اختلاف نیز یک کار فرهنگی است، بیان داشت: در این حوزه پرونده‌هایی به صلح و سازش منتج می‌شود و این خود اقدامی فرهنگی است.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول