اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌زودی با حضور مسئولان کشوری صورت می‌گیرد

افتتاح 4 طرح بزرگ صنعتی در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افتتاح چهار طرح بزرگ صنعتی با حضور مسئولان کشوری به‌زودی در این استان خبر داد.

افتتاح 4 طرح بزرگ صنعتی در گیلان

علی منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد:  تولید آزمایشی میلگرد در کارخانه فولاد واقع در شهر صنعتی رشت آغاز شده است.

وی به راه‌اندازی خط تولید آزمایشی واحدهای الیاف کربن و قوطی آسان‌بازشو در شهرک سپیدرود رشت اشاره کرد و افزود: تولید آزمایشی واحد ام‌دی‌اف در لوشان آغاز شده است.

منتظری از افتتاح چهار طرح بزرگ صنعتی مذکور با حضور مسئولان کشوری طی روزهای آینده در گیلان خبر داد و بیان کرد: افتتاح طرح‌های مذکور در ایجاد اشتغال تاثیرگذار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: قرار بود در مرحله نخست قانون مذکور 30 درصد منابع از محل صرفه‌جویی حامل‌های انرژی در اختیار واحدهای تولیدی گذاشته شود و این تعهد انجام نشده است.

وی با بیان اینکه صنعت به دلیل پرداخت نشدن یارانه‌ها فشار بسیاری را تحمل کرده است، تصریح کرد: دولت در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها آمادگی پرداخت سهم واحدهای تولیدی از محل یارانه‌ها را دارد.

منتظری پرداخت یارانه در بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات واحدهای تولیدی را تاثیرگذار خواند و یادآور شد: نوسازی تاسیسات واحدهای تولیدی در کاهش انرژی موثر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان صرفه‌جویی واحدهای تولیدی در سال‌های گذشته را حاصل مدیریت مناسب دانست و اظهار کرد: صنعت بدون آمادگی لازم وارد مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها شده و نیازمند توجه ویژه است.

وی هدف اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی عنوان کرد و گفت: صرفه‌جویی حامل‌های انرژی هنوز در واحدهای تولیدی به طور کامل انجام نشده است.

منتظری تصریح کرد: دولت در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها متعهد شده 20 درصد از این منابع در اختیار واحدهای تولیدی گذاشته شود.

انتهای پیام/84001/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول