اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها به سمت شفافیت بیان واقعیت‌ها حرکت کنند

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل گفت: روابط عمومی‌ها و اهالی رسانه باید در شفاف کردن خواسته‌ها و مطالبات مردم و انعکاس فعالیت‌های انجام شده بدون مرزبندی خاص حرکت کنند چرا که انتظار همگان جز این نیست.

روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها به سمت شفافیت بیان واقعیت‌ها حرکت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طاهر شریفی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی‌‌های استان اردبیل که با معارفه مدیر جدید روابط عمومی استانداری همراه بود، اظهار داشت: اگر در سازمانی روابط عمومی وجود نداشته باشد و در کنار رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها نتواند در عرصه اطلاع‌رسانی حاضر باشد آن اداره و سازمان از نظرها غایب است.

وی با اشاره به نقش تعیین‌کننده روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در حرکت تاثیرگذار جامعه و جهت دادن صحیح به افکار عمومی تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید در بیان واقعیت‌ها و همچنین رفع ضعف‌‌های ادارات با تدبیر و روش‌های جدید تلاش کنند چرا که امروز مردم علاقه‌مند پذیرش واقعیت‌ها هستند و از پذیرش اغراق و بیان مطالب به صورت غیرواقعی اجتناب می‌کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه برخی نخبگان جامعه ما به دلایل مختلف از اقدامات انجام شده در سطح استان و تلاش مجموعه‌های اداری هیچ اطلاعی ندارند، گفت: باید این نقاط ضعف را با دید مناسب برطرف کرد و رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها باید دست به دست هم داده و اخبار و رویدادها را شفاف و روشن اطلاع‌رسانی کنند و از هرگونه پیش داوری پرهیز کنند و واقعیت‌ها را آنگونه که هست به جامعه منتقل کنند.

شریفی ادامه داد: انتظار داشتیم که حداقل نخبگان جامعه ما که در بین آنها محققان و پژوهشگران اجتماعی نیز وجود دارد بیشتر و بهتر با مسائل و رویدادهای جامعه به ویژه استان آگاهی کسب کرده و اطلاع داشته باشند و معلوم نیست که به چه دلیلی و با وجود کدامین خلا آنها گاه از کارهای انجام شده اطلاع ندارند و به همین دلیل جهت‌گیری خاص و موضع‌گیری غلطی را انجام می‌دهند.

این مسئول در مورد تغییر مدیریت روابط عمومی استانداری اردبیل نیز تصریح کرد: ما در این تغییر مبنایمان را مسائل سیاسی قرار ندادیم بلکه سعی کردیم با این تغییر برخی ضعف‌ها و نارسایی‌های گذشته برطرف شده و با تغییر دیدگاه‌ها برخی اتفاقات به شایستگی و با صلاحیت رخ دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل یادآور شد: در درجه اول تخصص و شایسته‌سالاری در انتصابات برای ما ملاک است که امیدواریم با توانمندی مدیر روابط عمومی جدید بتوانیم کارها را شایسته به پیش برده و در انسجام روابط عمومی‌ها قدم‌های جدی و موثر برداشته شود.

شریفی با قدردانی از تلاش مدیر سابق روابط عمومی استانداری اردبیل افزود: بنده نیز بدون اینکه نگاه خاص و یا آشنایی قبلی با مدیریت جدید داشته باشم انتظار دارم که مدیرکل روابط عمومی استانداری اردبیل با شیوه‌ها و روش‌های جدید و بهره‌گیری از تجاربی که در این سال‌های گذشته به دست آورده بتواند موفق عمل کند.

وی خواستار کنار گذاشتن دیدگاه محافظه‌کارانه سنتی در دستگاه‌های اجرایی و بین مدیران شد و خاطرنشان کرد: باید دیوارهای بتنی و غیرشفاف در دستگاهای اجرایی برداشته شده و اتاق‌های شیشه‌ای برای بیان واقعیت‌ها ایجاد کنیم چرا که اگر محافظه‌کاری‌ها کنار گذاشته نشود هرگز برای شفافیت و بیان واقعیت‌ها حرکت نخواهیم کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل از اصحاب رسانه خواست تا بر تقویت واحدهای روابط عمومی‌ها و اطلاع‌رسانی صحیح گام‌های جدی بردارند و از دچار شدن به روزمرگی‌ها پرهیز کنند.

شریفی ادامه داد: روابط عمومی خنثی روابط عمومی بی‌معناست و از همین رو باید روابط عمومی منافع دستگاه و عموم مردم را تحت نظر قرار داده و شفاف و روشن انعکاس دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم مدیرکل سابق روابط عمومی استاندار اردبیل به مظلومیت روابط عمومی‌ و کاستی‌ها در این حوزه اشاره کرد و ابراز داشت: ما مجبور هستیم تا سیاست کاری دستگاهای اجرایی را به درخواست مدیران اجرا کنیم و گاه با ترس یا واهمه از مدیران مسائلی را پیگیری کردیم که شاید خوشایند ما نبوده است.

نادر قدیمی افزود: بنده در مدت مسئولیت از اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی و اصحاب رسانه به ویژه خبرگزاری‌های فعال استان که در این مدت دست ما را گرفته قدردانی کرده و کارهای آنها را قدر می‌نهیم.

در پایان از زحمات 14 ماهه نادر قدیمی قدردانی و مسعود امامی‌یگانه به عنوان مدیرکل جدید این مجموعه معرفی شد.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول