اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

برداشت محصول خرما در ریگان به صورت مکانیزه

برای نخستین‌بار در استان کرمان، نخل‌داران شرق استان از این پس با استفاده از مکانیزاسیون مراحل داشت و برداشت خرما را انجام می‌دهند.

برداشت محصول خرما در ریگان به صورت مکانیزه

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی شمال کرمان پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از اجرای مکانیزاسیون اصلاح باغ‌های نخیلات این شهرستان اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته برای نخستین‌بار در استان کرمان در شرق استان دستگاه مکانیزاسیون خریداری و در باغ‌ها مشغول فعالیت است.

حسن لهسایی ادامه داد: با توجه به اینکه خرما یکی از محصولات استراتیزیک کشور است و برای به دست آوردن خرمای مرغوب کشاورزان باید 11 بار عملیات به دست آوردن خرما را انجام دهند با استقرار این دستگاه در باغ‌ها کار کشاورزان آسان می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه مرحله گرده‌افشانی و حرص درختان از کارهای سخت نخیلات است با استقرار این دستگاه کار کشاورزان تسهیل می‌شود.

لهسایی خاطر نشان کرد: وجود این ماشین‌آلات در باغ‌ها از ضروریات است که به صورت آزمایشی این کار در باغ‌های نخیلات شرق استان در ریگان با موفقیت انجام شد.

پرداخت تسهیلات خرید دستگاه مکانیزه به کشاورزان

مدیر جهاد کشاورزی ریگان نیز عنوان کرد: یکی از مشکلات نخل‌داران شرق استان کرمان مراحل برداشت خرما است که کاملا به صورت سنتی اجرا می‌شود.

موسی جلالی بیان داشت: توسط مدیریت مکانیزاسیون استان و بخش خصوصی نخستین ماشین‌آلات کشاورزی در باغ‌های نخیلات ریگان وارد و در این زمینه کلاس‌های آموزشی برگزار شد که با استقبال کشاورزان همراه بود.

وی خاطرنشان کرد: این ماشین می‌تواند عملیات حرص درختان، گرده‌افشانی و برداشت خرما را انجام دهد که موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید محصول خرما می‌شود.

این مسئول رد پایان اذعان داشت: با در اختیار قرار دادن تسهیلات به کشاورزان ریگانی این دستگاه‌های مکانیزه خریداری و کشاورزان از این پس می‌توانند به صورت مکانیزه محصول خرما تولید کنند.

انتهای پیام/80014/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول