اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان:

دانشگاه علوم پزشکی همدان مرکز رادیوتراپی ندارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان مرکز رادیوتراپی ندارد.

دانشگاه علوم پزشکی همدان مرکز رادیوتراپی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن جلالوند پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته بیماران خاص استان همدان اظهار کرد: پنج گروه بیماران هموفیلی، تالاسمی، پیوند عضو، ام.‌اس و دیالیزی در گروه بیماری‌های خاص قرار دارند.

وی مشکل این عده از بیماران را نیاز به داروهای خارجی برشمرد و تأکید کرد: این قبیل داروها یا زیر پوشش بیمه‌ نیستند و یا بیمه بخش کمی از هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی درباره مشکلات بیماران صعب‌العلاج نیز گفت: این بیماران براساس دستورالعمل فعلی، پیش‌فاکتوری را تهیه می‌کنند که بخشی از هزینه‌های آن را بیمه و بخش دیگری را هم که حداکثر 30 درصد است؛ دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌کند.

جلالوند با بیان اینکه تنها مرکز رادیوتراپی همدان در اختیار بخش خصوصی است، ادامه داد: با وجود اینکه چهار سال از زمان اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز رادیوتراپی در دانشگاه علوم پزشکی می‌گذرد؛ به علت مشکلات هنوز این امر محقق نشده است.

وی در ادامه از انجام خدمات شیمی‌درمانی با تعرفه دولتی در کلینیک امام خمینی(ره) همدان خبر داد.

مسئول انجمن حمایت از بیماران ام اس نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 98 بیمار مبتلا به ام.اس در همدان وجود دارد که 15 نفر از این تعداد از سایر استان‌ها برای معالجه به همدان مراجعه می‌کنند.

محمدصادق زهدی با بیان اینکه 900 نفر از این تعداد زیر 50 سال هستند، اظهار کرد: هزینه درمان بیماران ام.اس بسیار زیاد است به طوری که این افراد برای آزمایش ژنتیک باید مبلغی حدود 1.5 میلیون تومان بپردازند.

وی ادامه داد: برای آزمایش ژنتیک با آزمایشگاهی در تهران رایزنی شده تا بیماران استان به صورت رایگان قادر به انجام این آزمایش باشند.

مسئول انجمن حمایت از بیماران ام اس در همدان با بیان اینکه بسیاری از این بیماران به علت مشکلات حرکتی، شغل خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: باید در راستای حل مشکلات شغلی این بیماران نیز تدبیری اندیشیده شود.

انتهای پیام/89031/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول