اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته صورت گرفت

تولید 8 هزار مترمربع فرش دستباف توسط مددجویان امداد خراسان‌جنوبی

معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد خراسان جنوبی از تولید 2 هزار و 186 تخته فرش به متراژ 8 هزار 596 مترمربع توسط مددجویان زیرپوشش این نهاد در سطح استان خبر داد.

تولید 8 هزار مترمربع فرش دستباف توسط مددجویان امداد خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان جنوبی، مهدی خزاعی‌عرب اظهار داشت: در حال حاضر 13 کارگاه تجمیعی قالیبافی در سطح استان فعال است که شرایط را برای ایجاد اشتغال مددجویان زیرپوشش فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: فرش‌های تولید شده توسط مددجویان 19 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد و در حال حاضر 3 هزار و 250 مددجوی زیرپوشش در سطح استان به تولید فرش دستباف مشغول هستند.

معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد خراسان جنوبی یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در بین تولیدکنندگان فرش را عدم وجود بازار مناسب و با ثبات برای فروش فرش‌های تولید شده عنوان کرد و افزود: نوسانات موجود در بازار و افزایش شدید قیمت مواد اولیه از عوامل تاثیرگذار در بین تولید کنندگان فرش است.

خزاعی‌عرب در پایان ارزش فرش‌های تولید شده توسط مددجویان زیرپوشش، طی سال گذشته را بیش از 43 میلیارد ریال عنوان کرد و اذعان داشت: فرش‌های تولید شده بیشتر در طرح‌های ریز ماهی، لچک ترنج، خشتی، بوته جقه و نائین بوده است.

انتهای پیام/22482/ح/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول