اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

همزمان با افزایش خشونت‌ها علیه روس زبانان

شورای امنیت نقض حقوق بشر در شرق اوکراین را بررسی می‌کند

شورای امنیت سازمان ملل امشب اوضاع در شرق اوکراین و مسئله حقوق بشر در این کشور را در حالی بررسی می‌کند که گزارش این سازمان در مورد اوکراین نقض حقوق اقلیت‌های ملی در این کشور را تایید کرده است.

شورای امنیت نقض حقوق بشر در شرق اوکراین را بررسی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، شورای امنیت سازمان ملل احتمالا در نشست روز چهارشنبه خود (16 آوریل-27 فروردین) به بررسی مسئله حقوق بشر و وخامت اوضاع در مناطق شرق و جنوب اوکراین خواهد پرداخت.

یک مقام آگاه در مقر سازمان ملل در نیویورک با اعلام این خبر گفت: در این نشست "ایوان شیمونوویچ" مشاور دبیرکل سازمان ملل در امور حقوق بشر برای اعضای شورای امنیت سخنرانی خواهد کرد.

روز سه شنبه در ژنو گزارش "شیمونوویچ" در مورد حقوق بشر در اوکراین منتشر شد که طی آن از مقامات جدید کی‌یف خواسته شده بود تا حقوق اقلیت‌های ملی اوکراین را در حیات سیاسی این کشور رعایت کرده و مانع از اقدامات خشونت آمیز ملی‌گرایانه افراطی علیه مردم روس زبان در اوکراین شوند.

در این گزارش همچنین یادآوری شده است که در اوکراین از نوامبر سال 2013 تاکنون، بیش از 150 نفر از شهروندان این کشور در نتیجه ناآرامی‌های بوجود آمده در پایتخت و دیگر شهرها، مفقودالاثر شده‌اند. یادآوری این نکته ضروری است که از زمان آغاز ناآرامی ها در اوکراین گروه های افراطی و غربگرا دست به خشونت های گسترده ای زده اند که این مسئله بارها در گزارش ها و موضع گیری های مقامات روسیه آمده است. افراطیون اوکراینی در برکناری دولت ویکتور یانوکویچ نیز نقش مهمی داشتند.

انتهای پیام/آ.ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول