اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن معلولان آسیب نخاعی اصفهان:

سیاست‌های حمایتی برای معلولان آسیب نخاعی تدوین شود

عضو انجمن معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: تدوین سیاست‌های حمایتی به منظور حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان باید در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.

سیاست‌های حمایتی برای معلولان آسیب نخاعی تدوین شود

علی محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه معلولان آسیب نخاعی از حقوق و مزایای بسیار پایینی در سطح جامعه برخوردار هستند، اظهار کرد: اکثر این بیماران دارای شغل نیستند و به این دلیل درآمدی نیز ندارند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های زندگی معلولان آسیب نخاعی روز به روز افزایش پیدا می‌کند، اضافه کرد: این افراد منبع درآمدی برای پرداخت هزینه‌های زندگی خود ندارند و گران بودن دارو و مباحث درمانی از مهم‌ترین معضلات پیش‌روی این افراد به شمار می‌رود.

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان وجود حمایت‌های مسئولان امر را از این افراد امری ضروری دانست و تصریح کرد: زخم بستر یکی از مشکلات اساسی و عوارض ناشی از بیماری آسیب نخاعی بر روی معلولان آسیب نخاعی است.

وی با تاکید بر اینکه بی‌توجهی به معلولان آسیب نخاعی نباید سبب بروز اثرات سوء و نا‌‌مناسب بر روی این افراد شود، ادامه داد: مسئولان باید با حمایت‌های خود و ارائه خدمات و امکانات مناسب به بیماران آسیب نخاعی زمینه‌‌های جلوگیری از بروز عوارض ثانویه بر روی این افراد را فراهم کنند.

محمدی با اشاره به اینکه تدوین سیاست‌های حمایتی به منظور حمایت از معلولان آسیب نخاعی باید در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد، تاکید کرد: قانون جامع حمایت از معلولان در بخش‌های مختلف برای حمایت از این افراد مصوب شده است، اما به درستی اجرا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه معلولان آسیب نخاعی نیازمند وجود پشتوانه‌های قانونی و حمایتی واقعی هستند، گفت: قوانین نباید تنها به صورت شعاری و بر روی کاغذ و کتاب باشند، بلکه معلولان نیازمند اجرای کامل و دقیق قوانین حمایتی هستند و مسئولان باید نظارت‌های لازم را بر روی درست اجرا شدن این قوانین انجام دهند.

انتهای پیام/63004/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول