اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ربوده شدن شمار زیادی از دختران یک موسسه آموزشی در نیجریه

افراد تندرو مسلح امروز با حمله به یک موسسه آموزشی در استان بورنو در شمال شرق نیجریه شمار زیادی از دختران این موسسه را ربودند.

ربوده شدن شمار زیادی از دختران یک موسسه آموزشی در نیجریه

به گزارش فارس به نقل از  خبرگزاری فرانسه، یک مسئول محلی نیجریه امروز سه شنبه اعلام کرد: افراد مسلح ، شمار زیادی از دختران را در یکی از موسسات آموزشی دوره متوسطه در شمال شرقی نیجریه ربودند.

«امانوئل سام»، مسئول امور آموزشی شهر شیبوک در شرق بورنو که دوشنبه شب در آن این حمله روی داد گفت: افراد مسلح سوار بر کامیون و موتور سیکلت شمار زیادی از دختران را پس از حمله به این موسسه آموزشی آنان ربودند.

وی افزود:افراد مسلح پس از حمله به دبیرستان دولتی دخترانه شیبوک از مایدوگوری مرکز ایالت بورنو گریخته اند.

شماری از ساکنان شیبوک که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند دخترانی که ربوده شده اند قرار بود این هفته امتحان سالانه ای را بگذرانند که در صورت موفقیت در آن ، دیپلم مشترکی را برای چندین کشور انگلیسی زبان دریافت می کردند.

در حمله قبلی که امسال در ایالت بورنو علیه مدرسه ای دختران به وقوع پیوست مهاجمان بوکوحرام مدرسه را به محاصره خود در آورده بودند و همه دانش آموزان دختر را خارج کردند و به آنان دستور دادند بلافاصله به روستای خود بازگردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول