اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سرنوشت بزرگترین خواسته آمریکا در دست دولت آینده افغانستان

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در فضای امنی برگزار شد و قرار است دولت آینده این کشور تا ماه‎های آینده به قدرت برسد، اما پرسش مهمی که به ذهن می‌رسد این است که آیا دولت جدید به بزرگترین خواست آمریکا پاسخ مثبت خواهد داد؟

سرنوشت بزرگترین خواسته آمریکا در دست دولت آینده افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «جیمز کانینگهام» سفیر آمریکا در کابل در آخرین سخنرانی خود روز گذشته بزرگترین خواست آمریکا از دولت آینده افغانستان را امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن عنوان کرد.

سفیر آمریکا در کابل در یک کنفرانس خبری در ولایت «هرات» اظهار داشت که دولت آینده افغانستان در نخستین گام باید پیمان امنیتی کابل-واشنگتن را امضا کند.

پیمان امنیتی کابل-واشنگتن از بزرگترین خواسته‌های آمریکا از دولت افغانستان است که بر اثر آن بیش از 8 هزار نظامی آن کشور در افغانستان باقی می‌مانند.

این پیمان پس از آنکه «حامد کرزی» رئیس جمهور کنونی افغانستان برخی پیش‌شرط‎ها را برای امضای آن تعیین کرد و این پیش‌شرط‎ها مورد قبول آمریکا قرار نگرفت به حالت تعلیق درآمد.

پس از آن دولت آمریکا بارها برای امضای این پیمان به دولت افغانستان فشار وارد کرد اما مقامات این کشور تحت تأثیر این فشارها قرار نگرفته و اعلام کردند که امضای بدون قید و شرط این پیمان بزرگترین خیانت به ملت افغانستان خواهد بود.

آمریکا پس از ناامیدی از دولت فعلی افغانستان برای امضای پیمان امنیتی اعلام کرد که این پیمان را دولت جدید افغانستان امضا خواهد کرد، خواسته‌ای که اکنون در دستان پیروز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار دارد.

قرار است نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تا کمتر از یکماه دیگر اعلام شود اما مشخص نیست که رئیس جمهور جدید آیا حاضر است پیمان امنیتی و به تعبیر سفیر آمریکا بزرگترین خواست آمریکا را بدون قید و شرط امضا کرده و بپذیرد؟

با امضای این پیمان به احتمال زیاد بین 8 تا 10 هزار نظامیان آمریکایی تا سال 2024 در خاک افغانستان باقی خواهند ماند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول