اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله جوادی‌آملی:

هیچ مجرمی در جامعه اسلامی امنیت ندارد

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه در جامعه اسلامی هیچ مجرمی امنیت ندارد گفت: اگر این مجرمین حمایت نشوند دیگر کسی به دنبال رواج آن نیز نخواهد بود و دستگاه‌ها به جای مبارزه با آنها به کارهای دیگری می‌پردازند.

هیچ مجرمی در جامعه اسلامی امنیت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز حوزه، آیت الله جوادی آملی در درس تفسیر خود در مسجد اعظم گفت: هر روز در نماز خود از خدا می‌خواهیم نعمتی که به صالحان و انبیا و اولیا داده‌ای به ما نیز عطا کن، ولی پس از ژرف نگری در قصص انبیای الهی به ویژه حضرت موسی(ع) به این نتیجه می‌رسیم که این«انعمت علیهم» همان عدم حمایت از مجرم در جامعه است.

وی افزود: جامعه‌ای که از مجرم حمایت نکند، همچون جامعه ای که از قاتل ناهی از منکر حمایت نمی‌کند جامعه دینی است، زیرا در این جامعه دیگر هیچ مجرمی حاشیه امنیت نخواهد داشت؛ اگر این مجرمین حمایت نشوند دیگر کسی به دنبال رواج آن نیز نخواهد بود و دستگاه‌ها به جای مبارزه با آنها به کارهای دیگری می‌پردازند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در معارف اسلامی آنچه به عنوان خودکشی یا دیگر کشی مطرح است همگی مطرود است؛ ولی وقتی صاحب و مالک ما چنین امری می‌کنند که یک رزمنده برای بازکردن یک گذرگاه برای رزمندگان اسلام در مقابل جبهه کفر روی مین برود دیگر خودکشی نیست؛ بلکه جهاد برای رضای خداست و بهترین مرگ است.

مولف تفسیر تسنیم بیان کرد: یکی از بزرگترین عقب ماندگی‌های غربی‌ها و قائلان به جدایی دین از علم، آن است که به چیزی که در تحقیقات به آن تکیه می‌کنند هم اعتقاد بیانی ندارند؛ آنها تجدید عقلانی را تکیه گاه علم حسی خود قرار می‌دهند، ولی در واقع اعتقادی به آن برای اثبات دین ندارند.

وی بیان کرد: وقتی قرار است که یک نظریه علمی یا یک دارو را برای بعد از خود و تمام جهان تجویز کنند، دقیقا به همین تجدید عقلی تکیه می‌کنند ولی وقتی دین می‌خواهد از همین مسیر عبور کند آن را نفی می‌کنند.

این مفسر قرآن کریم عنوان کرد: خداوند به ما امر کرده است که اگر به دنبال رسیدن به جایگاه برجسته در نظام خلقت هستید باید میراث دار انبیای الهی باشید و برای رسیدن به این ارث باید با آنها ارتباط نزدیک تری داشته باشید؛ از این نظر است که ائمه(ع) ما پیشتازان این عرصه بوده‌اند و همچون امام حسین(ع) میراث همه انبیای الهی را دارند.

انتهای پیام/2258/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول