اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله وحید خراسانی:

خادمان خاندان شهدا مقام والایی نزد پروردگار دارند

یکی از مراجع تقلید قم گفت: کسانی که خادم بازماندگان شهدا هستند همان کسانی که جان خویش را برای حفظ مذهب و مملکت شیعه فدا کردند این افراد مقام والایی نزد پروردگارشان دارند.

خادمان خاندان شهدا مقام والایی نزد پروردگار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم،‌ آیت‌الله حسین وحید‌خراسانی در دیدار با مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و دیگر مدیران استان افزود: این‌ها افرادی هستند که نزد اهل آسمان معروف‌ هستند ‌کسانی که مشکلی از مشکلات مسلمان را به ویژه ایتام اهل بیت (ع) را حل کنند مقام رفیعی دارند.

وی تاکید کرد: رسیدگی به خاندان شهدا از افضل قربات است و در روایات است که هر کس یک خانواده را کفالت کند خدا در جنت عدن او را کفالت می‌کند. خدا و رسولش کفالت کننده کافل یتیم در عقبی هستند، به ویژه که این یتیم از خاندان شهدا باشد، شهیدی که هستی‌اش را در راه دین پیامبر خدا (ص) تقدیم کرده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: بازماندگان شهدا، ‌فرزندان شهدا و همسران شهدا امانت ائمه اطهار (ع) هستند،‌ باید رسیدگی به این افراد با دقت دنبال شود و خادمان به اینها بدانند، کفالت بازماندگان شهدا مسئولیت سنگینی است و در پرونده اعمال آنان ثبت می‌شود.

وی بیان داشت: این خدمتی که شما به خانواده شهدا دارید باب خیری است که برای شما باز شده است از الطاف خفیه خداوندی است و باید قدر این جایگاه را بدانید و از فرصت به دست آمده استفاده کنید.

آیت الله وحید خراسانی اضافه کرد: شهدا در راه خدا جان خویش را تقدیم کردند، اول قطره خونی که از شهید می‌ریزد تمام گناهانش آمرزیده می‌شود، خدمت به بازماندگان این شهدا نیز اجر بسیار دارد، ان‌شاء‌الله خادمان به ایشان موفق باشند.

وی همچنین توجه به قرآن و خواندن قرآن به صورت روزانه و تقدیم ثواب آن به حضرت ولی عصر (عج) را مورد تاکید قرار داد و افزود: آنکه با امام زمان (عج) باشد با همه انبیاء و ائمه اطهار (ع) است، ‌شما ما را دعا کنید و ما هم شما را دعا می‌کنیم.

در ابتدای این دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم حضور مراجع عظام تقلید را در عصر غیبت حضرت ولی عصر(عج) نعمت بزرگی برای مسلمانان ذکر کرد و افزود: بهره‌مندی از بیانات و رهنمودهای حضرتعالی در راستای تقویت خدمت رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران خادمان به این خاندان را یاری می‌رساند.

سید جواد هاشمی افزود: تلاش داریم تا در فرصت به دست آمده خادم صدیقی برای خاندان معظم شهدا و ایثارگران باشیم.

انتهای پیام/2258/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول