اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌نهاوندیان:

پاسخ گروگان‌گیرها را نیروهای نظامی ایران به موقع خواهند داد

رئیس دفتر رئیس جمهور‌ در پاسخ به ‌سئوالی ‌مبنی بر اقدام عملی دولت برای مقابله با حمله اشرار و جلوگیری از اقداماتی نظیر گروگان‌گیری در مرزها گفت: یک پاسخ در حوزه نظامی و امنیتی است که در موقع لازم دستگاه‌های مربوطه با اقتدار انجام می‌دهند تا چنین تعرضاتی به وجود نیاید.

پاسخ گروگان‌گیرها را نیروهای نظامی ایران به موقع خواهند داد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد نهاوندیان ظهر امروز در ‌بازدید از سامانه سامد با توضیح مسئولان در جریان روند پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌ها، شکایات و پیشنهادات مردم استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت و از کارکنان مستقر در این مرکز برای ارائه خدمات شبانه روزی به مردم تقدیر و تشکر کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در جریان این بازدید ‌‌با بیان اینکه برای نخستین بار در سفر به استان سیستان و بلوچستان در ابتکاری نوآورانه سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت امکان جایگزینی روش‌های ارتباط مردم با رئیس جمهوری را فراهم کرده تا از فرصت استفاده کند، گفت: مردم می‌توانند با استفاده از این سامانه درخواست‌ها، پیشنهادات و سوالات و شکایات خود را به شکلی همراه با کرامت و فراغت بال به دولت منعکس کرده و به جای نوشتن نامه و مشکلات برای رساندن آن به مسئولان در این سامانه با حضور بیش از صد نفر اپراتور حرف‌های خود را اعلام می‌کنند که بلافاصله در سامانه دسته بندی می‌شود.

دکتر نهاوندیان با بیان اینکه تمامی تماس‌های تلفنی و کتبی مردم در دو سفر قبلی دولت به استان‌های خوزستان و هرمزگان رسیدگی و به آنها پاسخ داده شده اظهار امیدواری کرد با استفاده از این حرکت نوآورانه کیفیت و سرعت خدمت رسانی به مردم ارتقاء یافته و دولت بیشترین استفاده را از نظرات مردم کرده و سفرهای رئیس‌جمهور تنها ارتباطی یکسویه نباشد و بتوان با استفاده از نظرات مردم شیوه‌های خدمت‌رسانی را اصلاح کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به اینکه این حرکت در راستای هدف کلی سفر به استان‌های کشور است، گفت: سفر رئیس‌جمهوری به استان در واقع نماد یک حرکت گسترده با مشارکت مردم است و این به معنای پویایی و حضور گسترده برای حل مشکلات از سوی مردم خواهد بود.

‌نهاوندیان افزود: سفر بالاترین مقام اجرایی کشور به استان‌ها اقدامی عملی برای پایش و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی است که در این راستا نیز بازخورد مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به نامگذاری سال 93 مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تصریح کرد: سفرهای استانی دولت عزم ملی را برای مشارکت مردم شکوفا می‌کند، البته در این راستا دولت نیز باید مدیریت جهادی را نهادینه و تقویت کرده و آن را گسترش دهد.

دکتر نهاوندیان در پاسخ به این سوال که علت اینکه رئیس جمهوری سفرهای خود به استان‌های کشور را از استان‌های جنوبی آغاز کرده، چیست، گفت: این اقدام مبتنی بر یک مطالعه، بررسی، تحلیل و عزم جدی برای شکوفایی سواحل که یکی از محورهای استراتژیک دولت تدبیر و امید در زمینه توسعه کشور است انجام شده چرا که سواحل جنوب یکی از ظرفیت‌های عظیم کشور است که تاکنون به خوبی به فعلیت درنیامدهاست.

نهاوندیان افزود: بر همین اساس یکی از طرح‌های اساسی و زیرساختی دولت احداث بزرگراه ساحلی و خط‌آهن در این منطقه است تا سواحل جنوب از چابهار تا خرمشهر را به یکدیگر متصل کند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: هر میزان راه‌آهن و راه‌های ارتباط حمل و نقل جاده‌ای گسترش یابد بنادر، صنایع دریایی و صید و ماهی‌گیری شکوفاتر خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به اهتمام دولت در ایجاد مجتمع‌های پتروشیمی و بنادر جدید در جنوب کشور افزود: نوار جنوبی کشور مطمئناً در آینده اقتصادی ایران به سرمایه‌ای اشتغال‌زا تبدیل شده و این فرصتی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواهد بود.

دکتر نهاوندیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اقدام عملی دولت برای مقابله با حمله اشرار و جلوگیری از اقداماتی نظیر گروگان‌گیری در مرزها گفت: یک پاسخ در حوزه نظامی و امنیتی است که در موقع لازم دستگاه‌های مربوطه با اقتدار انجام می‌دهند و شرایط را به گونه‌ای فراهم می‌کنند که چنین تعرضاتی به وجود نیاید.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: برخورد ریشه‌ای با زمینه‌های ناامنی با توسعه اقتصادی امکان تحقق دارد و اگر در این راستا استان‌های ما مالامال از فرصت سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت شغلی مناسب و حضور مردم باشد خود مردم بیشترین حراست از امنیت را انجام می‌دهند.

‌نهاوندیان با بیان اینکه توسعه اقتصادی تنها منافع مادی نبوده بلکه به اعتلای اخلاق و مبارزه با فساد و شرارت هم کمک می‌کند، گفت: با توسعه اقتصادی، دانش و همبستگی اجتماعی افزایش می‌یابد لذا عزم دولت در این راستا بر توسعه اقتصادی در همه استان‌ها بویژه استان سیستان و بلوچستان است تا هر روز بانگ خوش‌آهنگ تولید در این استان فراهم شود و در آن صورت است که اگر چراغی روشن شود خفاش‌ها فرار می‌کنند.

انتهای پیام/75004/ز40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول