اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد

افزایش 4 برابری بودجه راه آهن برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام

قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران از افزایش چهار برابری بودجه راه آهن برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خبر داد.

افزایش 4 برابری بودجه راه آهن برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام

به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، احمد خدایی ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل راه آهن استان لرستان با اشاره به اهمیت اداره کل ناحیه راه آهن لرستان در میان 18 ناحیه راه آهن کشور، گفت: به دنبال رفع نیازهای ریلی استان لرستان به عنوان گلوگاه محور جنوب هستیم.

این مسئول یادآور شد: به واسطه قرار گرفتن در محور جنوب که یکی از محورهای مهم کشور است و با توجه به شرایط کوهستانی این منطقه، راه آهن لرستان را می‌توان گلوگاه محور جنوب نامید که در سطح کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: کار در ناحیه راه آهن لرستان به واسطه موقعیت استراتژیک آن بسیار سخت است و نتیجه گرفتن در این منطقه زمان کافی را نیاز دارد.

قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان نگاه ویژه دولت جدید در بخش راه آهن، گفت: با توجه به این نگاه ویژه سعی داشته‌ایم، با نگاه به وضع موجود و بررسی نقاط ضعف و قوت همین شرایط فعلی را حفظ کرده و به دنبال افزایش کیفیت باشیم.

افزایش 4 برابری بودجه ریلی کشور

این مقام مسئول با اعلام خبر افزایش 4 برابری بودجه ریلی کشور در سال جدید، اظهار داشت: این اعتبار به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام موجود است، نه احداث پروژه‌های جدید است.

عضو هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص برنامه‌ها و اهداف این نهاد در راه آهن ناحیه لرستان برای سال جاری، گفت: تبدیل تمام خطوط ریلی استان از زیرساخت قدیمی به جدیدترین تکنولوژی جهان یعنی همان زیرساخت‌های بتنی یکی از مهمترین برنامه‌های ما است.

وی ادامه داد: این خطوط حجمی بالغ بر 200 کیلومتر را شامل می‌شود که 155 کیلومتر آن در حوزه استان لرستان قرار دارد و مابقی آن در حوزه راه آهن ناحیه زاگرس است.

خدایی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این عملیات در مدت دو و نیم سال به بهره‌برداری برسد.

وی پروژه تغییر زیرساخت‌های ریلی استان را در رفع مشکل اشتغال حائز اهمیت دانست و گفت: این پروژه به واسطه کارگاه‌های ساخت و همچنین فعالیت‌های جانبی آن کارآفرینی بسیاری در منطقه به وجود خواهد آورد و نظر ما هم استفاده از نیروهای بومی شهرستان در این پروژه است.

قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سال جاری تجهیز علائم در طول مسیر است که می‌تواند گام بلندی در هوشمندسازی خطوط ریلی و افزایش ایمنی باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌ها، تراک‌بندی مسیر به منظور افزایش سرعت است.

خدایی یادآور شد: بحث ساماندهی امکانات رفاهی و ارتقای وضعیت ایستگاه‌ها را در سال جاری خواهیم داشت و ایستگاه دورود نیز اولویت اول ما است.

قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهار داشت: با توجه به پیشنهاد استاندار محترم لرستان مبنی بر ورود بخش خصوص در تامین امکانات رفاهی ایستگاه‌ها مانند ایستگاه بیشه باید اعلام کنیم که مجموعه راه آهن از ورود بخش خصوصی استقبال می‌کند و اگر پیشنهاد دیگری نیز باشد، از آن هم استقبال می‌کنیم.

وی یادآور شد: البته با جدیت به دنبال رفع نیازهای استان در زمینه ریلی هستیم.

در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه آهن ناحیه لرستان که با حضور احمد خدایی عضو هیئت مدیره و قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ماشاالله نعمتی فرماندار دورود، مدیران کل راه آهن ناحیه‌های اراک و زاگرس و همچنین جمعی از مدیران شهرستان دورود برگزار شد، از خدمات علی محمدی مدیرکل پیشین راه آهن استان لرستان تقدیر به عمل آمده و بیژن علیزاده به عنوان مدیرکل جدید راه آهن استان لرستان معرفی شد.

انتهای پیام/2304/ب40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول