اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان:

هدف از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها کاهش تورم است

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان گفت: هدف از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها کاهش تورم است.

هدف از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها کاهش تورم است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد،‌ علی هادی چگنی ظهر امروز در جلسه کمیسیون تنظیم بازار در خرم‌آباد اظهار کرد:‌ هیچ عمده‌فروش و یا خرده‌فروشی پس از اجرای مرحله دوم یارانه‌ها حق افزایش قیمت را ندارد، مگر اینکه از طریق مراجع ذی‌ربط تصمیمی گرفته و بخواهد اجرا شود.

وی افزود: تا زمانی که مرجع ذی‌ربط اعلام نکند، هیچ مرکزی حق افزایش قیمت را ندارد.

چگنی یادآور شد: دولت می‌خواهد با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها نرخ تورم را کاهش دهد، زیرا نرخ تورم در سال 92 از 45 درصد به 30 درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان تصریح کرد: ‌گشت‌های نظارتی و بازرسی مشترکی که برای ایام نوروز تشکیل شده است، باید تا انتهای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به کار خود ادامه دهند.

این مسئول اظهار کرد: در حال حاضر 2300 تن گوشت و مرغ ذخیره در لرستان وجود دارد و خوشبختانه در این خصوص با برنامه‌ریزی عمل شده و هیچ مشکلی ندارد.

چگنی اذعان کرد: در اجرای فاز دوم یارانه‌ها و در میان این همه تنگنا باید با ذخیره اقلامی مانند گوشت قرمز و مرغ بازار را کنترل کنیم و جلوی سوء‌استفاده کنندگان را بگیریم.

وی گفت: مسئولان باید این بحث را جدی بگیرند و ذخیره‌های گوشت و مرغی را که داریم به منظور توزیع سبد کالا نگهداری نکنند.

وی یادآور شد:‌ اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها که شروع شده، هنوز افزایش مستقیم قیمت بنزین را نداریم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان یادآور شد:‌ مسئولان باید توجه داشته باشند، ذخیره‌ها را به منظور سبد کالا در نظر نگیرند و سعی کنند، ذخیره‌سازی خوبی داشته باشند.

چگنی با اشاره به اینکه افزایش قیمت‌های آب و برق در مرحله دوم با حامل‌های انرژی در مرحله نخست هدفمندی یارانه‌ها تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت انرژی در 29 آذر 89 حدود 500 درصد افزایش یافته است اما این در حالی است که در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها وضعیت افزایش قیمتی شیب ملایمی را طی می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان یادآور شد:‌ نهایت قیمتی که در مرحله دوم برای حامل‌های انرژی افزایش داشته باشد، بین 20 تا 25 درصد است که این افزایش قیمت در برابر مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها بسیار پائین است.

انتهای پیام/85001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول