اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر مطرح کرد

دفاع مقدس فرهنگی با مدیریتی جهادی راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن

امام جمعه بوشهر گفت: راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، عزمی قوی، ملی و مدیریتی جهادی و همراه با دفاع مقدس فرهنگی می‌خواهیم.

دفاع مقدس فرهنگی با مدیریتی جهادی راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با شماری از بانوان مبلغ استان بوشهر با تاکید بر ترویج آموزه‌های اسلامی در مدارس، اظهار داشت: بانوان مبلغ وظیفه مهمی در مدارس برای آموزش ارزش‌های اسلامی دارند و این کار را باید با تعهد و تخصص انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه با بیان اینکه مشاوران و مبلغان مدارس، متکفّل بخش عظیمی از دفاع مقدس خواهران هستند، اظهار داشت: مشاوران و مبلغان مدارس گروهی هستند که باید از خواهران به عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ جامعه اسلامی، حفاظت و حراست کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خواهران مشاور باید بر دانش اسلامی و مشاوره خود بیافزایند، بیان داشت: پیشنهاد می‌کنم به صورت مداوم حداقل ماهی یکبار کلاس‌هایی در رابطه با مشاوره، روش‌های مشاوره و رشد در عرصه معرفت دین تشکیل دهید و از این طریق بر دانش اسلامی و مشاوره خود بیافزایید.

صفایی بوشهری در پایان پیشنهاد راه‌اندازی یک سایت مشاوره بانوان متشکل از بخش‌های اخبار، تحلیل‌ها، آموزه‌ها، پرسش و پاسخ‌ و گفتمان الکترونیکی داده و در ادامه گفت: این سایت باید به گونه‌ای باشد که خواهران به ویژه دختران جوان به راحتی بتوانند در هر زمانی سئوالات خود را مطرح و پاسخ دریافت کنند.

وی با بیان اینکه هم اینک در اوج تهاجم فرهنگی جهان سلطه قرار داریم، افزود: در شرایط کنونی در طول تاریخ هیچ‌گاه تهاجم فرهنگی به این اندازه از لحاظ جمعیتی، تکنولوژی و برنامه‌ریزی، گسترده نبوده است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه یکی از ساختارها و اضلاع تهاجم فرهنگی، دچار ابتذال کردن شخص و شخصیت و محیط اجتماعی است، بیان داشت: تهاجم فرهنگی، هم شخص و هویت و شخصیت او و هم محیط پیرامونی جامعه را هدف قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های تهاجم فرهنگی بعد از نابودی شخصیت انسان، مزدور کردن افراد جامعه هدف است، تصریح کرد: در تهاجم فرهنگی بعد از آنکه هویت و شخصیت دینی و ملی فرد نشانه گرفته شد و دگردیسی و نابودی شخص و شخصیت انجام شد، آن شخص را نابود نمی‌کند بلکه مزدور خود می‌کند، بدین معنا که آن شخص گذشته از اینکه خود فاسد است، موجب فساد جامعه نیز می‌شود.

وی یکی دیگر از ویژگی‌ها تهاجم فرهنگی را تدریجی بودن دانست و اظهار داشت: تهاجم فرهنگی جهان سلطه به صورت تدریجی و آرام آرام انجام می‌گیرد.

صفایی بوشهری همچنین از دیگر ویژگی‌های تهاجم فرهنگی را پنهانی بودن آن و همچنین استفاده از رسانه دانست و خاطر نشان کرد: تهاجم فرهنگی به چشم دیده نمی‌شود بلکه به صورت زیر سطحی و پنهان انجام می‌گیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تهاجم فرهنگی بسیار خطرناک‌تر از تهاجم نظامی است، گفت: در تهاجم نظامی ممکن است تنها یک نفر کشته شود ولی در تهاجم فرهنگی آن فرد را مزدور، فاسد و همراه خود می‌کنند که ممکن است موجب گمراهی کل جامعه شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما در مقابل تهاجم فرهنگی، دفاع مقدس فرهنگی است، تأکید کرد: باید با بهترین راهکارها و برنامه‌ریزی‌ها، با عزمی قوی و ملی و مدیریتی جهادی، دفاع مقدس فرهنگی انجام دهیم و در این راه باید تمام توان خود را بگذاریم.

صفایی بوشهری همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های تهاجم فرهنگی را هدف قرار دادن نسل جوان به ویژه خواهران دانسته و با بیان اینکه فشاری که مهاجمان فرهنگی روی گروه خواهران می‌آورند بسیار بیشتر از برادران است، افزود: خواهران یکی از مهم‌ترین اقشار جامعه هستند و به همین دلیل یکی از اهداف مهاجمان فرهنگی هستند.

انتهای پیام/66006/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول