اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالوس:

روند تجهیز کتابخانه‌ها ضعیف است

امام جمعه شهرستان چالوس گفت: در زمینه تأمین اعتبارات برای کتابخانه‌ها با کمبود اعتبار مواجه هستیم چرا که نگاه‌ها نسبت به توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها در جامعه ضعیف است.

روند تجهیز کتابخانه‌ها ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی نوری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید چالوس که با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران برگزار شد، خاطر نشان کرد: شهرستان چالوس شهری علمی و دانشگاهی است که حدود 20 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند بنابراین تجهیز و توسعه کتابخانه به کتاب‌های مرجع مهم و ضروری است.

وی با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ مطالعه اذعان داشت: تمام دست‌اندرکاران باید تلاش خود را به کار گیرند تا در سطح ادارات،خیابان‌ها، بیمارستان‌ها و اماکن عمومی فرهنگ مطالعه را ساری و جاری کنند.

راشدی مطالعه و دانایی را لازمه تمدن و جامعه مدنی دانسته و عنوان کرد: بشر مدنی با لذات است و خواستار تمدن و اجتماعی شدن است و لازمه دستیابی به جامعه‌ای مدنی مبتنی بر آموزه‌های دین مبین اسلام، آگاهی و مطالعه است که در این میان کتاب نقشی ارزنده ایفا می‌کند.

وی با ابراز خرسندی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان چالوس گفت: مردم و مسئولان چالوس اهتمام خاصی به مقوله کتاب و کتابخانه‌ها دارند و بدون شک همراهی مردمی در هر نوع فعالیت اجتماعی منتج به موفقیت و شکوفایی آن فعالیت می‌شود.

ارتقای مطالعه مفید جدی گرفته شود

بخشدار مرکزی چالوس گفت: ارتقای مطالعه مفید یک اصل است و باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

علی ردایی با بیان اینکه کتابخانه صرفا مکانی برای مطالعه نیست، تصریح کرد: کتابخانه‌ها باید به مرکزی برای تعاملات اخلاقی، اجتماعی و مکانی برای حضور خانواده‌ها تبدیل شوند.

وی گفت: با ارتقای فرهنگ مطالعه مفید و افزایش سرانه مطالعه در کشور می‌توان با کمک کتابخانه‌ها فرهنگ فارغ التحصیلی را به فرهنگ مطالعه برای تمام عمر تبدیل کرد.

انتهای پیام/86028/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول