اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ظرفیت‌های معدنی و تجاری سیستان و بلوچستان را شکوفا می‌کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی و تجاری سیستان و بلوچستان را برنامه‌ریزی و تدبیر بیش از پیش شکوفا می‌کنیم.

ظرفیت‌های معدنی و تجاری سیستان و بلوچستان را شکوفا می‌کنیم

محمدرضا نعمت‌زاده صبح امروز در حاشیه بازدید از کارخانه‌های تولیدی در شهرستان زاهدان به خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: پیش‎بینی شده است که معادن غنی در سیستان و بلوچستان شناسایی و صنایع فلزی و معدنی در استان شکل بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: سیستان و بلوچستان از ظرفیت‎ها و نعمت‎های خدادادی بسیار از جمله معادن غنی برخوردار است.

وی ابراز داشت: ظرفیت‌های معدنی و تجاری سیستان و بلوچستان را برنامه‌ریزی و تدبیر بیش از پیش شکوفا می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: منطقه سیستان به عنوان چهار راه بزرگ تجاری افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیای میانه است و در حال برنامه‌ریزی بیشتر هستیم که به قطب تجاری تبدیل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان نعمت‌های بسیار زیادی دارد که می‌تواند، چابهار به عنوان چشم و چراغ استان است که طرح‌های پتروشیمی در آن آغاز شده تا زمینه برای ایجاد صنایع دیگر فراهم شود.

نعمت‌زاده به کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر اشاره کرده و متذکر شد: این کارخانه که هم اکنون تعطیل است، برنامه‌ریزی شده تا از بانک مسکن پس گرفته شود و به عنوان صنایع مادر بتواند صنایع دیگری را نیز در منطقه شکل دهد.

وی به ایجاد مجموعه پتروشیمی در چابهار اشاره کرد و اذعان داشت: با دعوت از سرمایه‌گذاران اقدامات اولیه آغاز شده و استقبال شرکت‌ها بسیار خوب بوده و به عنوان یک پروژه بزرگ تا چند سال آینده در استان اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول