اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان خبر داد

اعزام 150 طلبه و روحانی به مناطق محروم گیلان

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان از اعزام 150 طلبه و روحانی این استان به مناطق محروم در سال جاری خبر داد.

اعزام 150 طلبه و روحانی به مناطق محروم گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام محمد جمالی صبح امروز در جمع بسیج طلاب استان توجه به پیام امسال رهبری که در ابتدای امسال نامگذاری شده را مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه این پیام باید به عنوان نقشه راه کلی سال 1393 مورد توجه مسئولان نظام و مردم ایران اسلامی باشد، اظهار کرد: رهبر جامعه به عنوان یک دیده‌بان در کل کشور اشرافیت کامل دارند و اینکه جامعه اکنون به چه موضوعاتی بیشتر باید توجه کند و دشمنان خارجی می‌خواهند از کدام محور و چه موضوعاتی نفوذ کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه هر کدام از واژه‌ها که شعار سال بیان شده دارای معنا و اهداف بزرگی است، خاطرنشان کرد: در صورتی که مسئولان و ملت ایران اسلامی با دقت و تلاش فراوان منویات حضرت آقا را در جامعه عملیاتی کنند یقیناً ایران به عنوان یک قدرت برتر در جهان شناخته می‌شود و اجازه هیچ‌گونه تهدید به دشمنان به ویژه استکبار را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه اقتصاد، فرهنگ و علم سه عنصر اصلی اقتدار ملی کشور است، اضافه کرد: مقام معظم رهبری درباره اقتصاد فرمودند باید اقتصاد ایران را به گونه‌ای قوی کنیم که هیچ نکته‌ای در جهان و هیچ‌کس در نقطه‌ای از دنیا نتواند با یک تصمیم‌گیری و یک نشست و برخاست بر اقتصاد کشور و معیشت مردم ما اثر بگذارد که این همان اقتصاد مقاومتی است.

جمالی مهم‌ترین راهکار تحقق شعار سال 93 در زمینه اقتصاد را چهار ضرورت مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست.

وی ادامه داد: حمایت همه جانبه مسئولان از تولید ملی به عنوان حلقه اساسی پیشرفت کشور، اهمیت دادن صاحبان سرمایه و تولیدگران به افزایش بهره‌وری و تولید ملی، ترویج صاحبان سرمایه به فعالیت در عرصه‌های تولیدی به جای حضور در عرصه‌های غیر تولیدی و پایبندی ملت به استفاده از تولیدات داخلی، چهار ضرورت مورد تاکید رهبری است که امیدواریم مسئولان و ملت شریف ایران اسلامی با تلاش و کوشش فراوان و کار در این راستا حرکت کنند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان تصریح کرد: امیدواریم همه به وظیفه خود به درستی عمل کنند و با وحدت و یک عزم ملی و روحیه جهادی جمهوری اسلامی را به رتبه‌های برتر جهان در عرصه‌های مختلف برسانیم.

وی درباره دلیل تقدم فرهنگ بر اقتصاد افزود: همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند «فرهنگ مانند هوایی است که چه بخواهیم چه نخواهیم باید تنفس کنیم و اگر تمیز باشد یا آلوده اثر متفاوتی را بر جامعه و کشور خواهد گذاشت، همه رفتارهای روزمره، عادات و نگاه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مردم از فرهنگ آنها الهام می‌گیرد، بنابراین باورهای فرهنگی به تمام مسایل و عرصه‌های دیگر سایه می‌اندازد و مهم‌تر است».

وی اضافه کرد: با این منویات گرانسنگ رهبر معظم انقلاب مسئولان و مردم باید بدانند زمانی که فرهنگ جامعه رشد یافت به دنبال آن اقتصاد نیز ارتقا پیدا می‌کند و زمانی که ما از نظر فرهنگی برای ارزش‌ها و باورهای خود ارزشی قائل شدیم و... اقتصاد می‌تواند تامین شود.

جمالی با اشاره به اینکه مسئولان فرهنگی کشور باید بدانند که برای پیروزی این نظام هزینه‌های زیادی صورت گرفته است، یادآور شد: امام راحل و یاران باوفایش از جمله رهبر معظم انقلاب تلاش زیادی متحمل شده‌اند و شهدای بزرگی با نثار خون مقدس خود این انقلاب را به پیروزی رسانده‌اند و آن را تثبیت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مسئولان باید پاسدار این نظام و آن شهدا باشند و بدانند عالم محضر خداست و یک دوربین وجود دارد که تمام اعمال و رفتار همه ما را نظاره‌گر است.

این مسئول، مسئولان نظام را یک سرباز فرهنگی خواند که باید از مرزهای فرهنگی کشور به نحو مطلوب حراست کرده و از نفوذ بیگانگان و استکبار جهانی جلوگیری کنند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان به برنامه‌های سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان برای تحقق شعار سال 93 اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های چشمگیری در سال‌های اخیر در توسعه این سازمان صورت گرفته است.

به گفته وی، بالغ بر 3 هزار نفر از طلاب و روحانیون جذب، سازماندهی و به‌کارگیری شده‌اند و با راه‌اندازی حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های مقاومت در سراسر حوزه‌های علمیه استان گیلان، توانمندی‌ها و تخصص‌های طلاب و روحانیون در رشته‌های مختلف شناسایی و با ابلاغ برنامه‌های مختلف در سال 1393 همه طلاب و روحانیون برای تحقق شعار امسال تلاش می‌کنند.

جمالی تبلیغ علما، اساتید، روحانیون مبلغ در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها که مهم‌ترین محور فعالیت‌ها شعار سال با استفاده از منابع ارزشمند معارف قرآنی، احادیث، احکام است، را از جمله برنامه‌های سازمان مذکور عنوان کرد.

وی تحقیق و پژوهش درباره شعار سال توسط طلاب و روحانیون و اساتید که تخصص پژوهش و تحقیقاتی دارند اعزام اردوهای جهادی در قالب طرح هجرت و ... را از جمله برنامه‌های این سازمان در راستای تحقق شعار سال برشمرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از طلاب و روحانیون با سازماندهی گروه‌های جهادی پس از گذراندن کارگاه‌های آموزشی به سراسر مناطق محروم استان گیلان اعزام می‌شوند.

به گفته وی، این افراد علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی، فعالیت‌های سازندگی نیز در مناطق محروم را به‌عهده دارند.

جمالی یادآور شد: امسال طبق برنامه، به نام 150 شهید طلبه و روحانی گیلان تعداد 150 نفر از طلاب و روحانیون به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول