اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

همه باید به بخش سلامت کمک کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود گفت: در شرایط فعلی، همه باید به بخش سلامت کمک کنند تا این حوزه روز به روز تقویت شود.

همه باید به بخش سلامت کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، عباس محمدی صبح امروز در همایش سبک زندگی اسلامی و تاثیر آن در سلامت که به همت بهداری سپاه شاهرود در حسینیه ثارالله این نهاد برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت هفته سلامت و با اشاره به شعار هفته سلامت سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت: شعار سازمان بهداشت جهانی، «موجودات کوچک، تهدیدات بزرگ» نام گرفته است و این نشان از تهدیدات موجودات مانند میکروب‏ها، انگل‌ها و ویروس‌ها در زندگی جوامع مختلف جهان و تأثیر آن بر سلامتی انسان‏ها دارد.

وی افزود: همه انسان‏ها برای برخورداری از رفاه نسبی جسمی، روحی، معنوی، اقتصادی و امنیتی نیاز به خود مراقبتی دارند و باید مراقب خود باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود خاطر نشان کرد: سلامت به عنوان پیش‏نیاز جامعه مطرح است و اگر نباشد، انسان از زندگی خود لذت نخواهد برد.

وی تصریح کرد: تعیین سلامت افراد به سه عامل ژنتیک، سن و جنس و ویژگی‌های شبکه‌های بهداشتی بستگی دارد که در شبکه‌های اجتماعی نیروی انسانی، امکانات و سیاست‏گذاری‌های کلان تأثیر دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود با اشاره به عوامل اجتماعی سلامت بیان کرد: سبک زندگی، تغذیه، مقدار درآمدی که صرف سلامت می‌شود و عوامل زیست محیطی در سلامت اجتماعی انسان‌ها تأثیر دارد.

وی با بیان اینکه سبک زندگی مهم‏ترین عامل اجتماعی سلامت در جامعه است، اظهار کرد: توجه به ورزش، دوری از سیگار و مواد آلاینده بدن انسان و توجه به ساختار اجتماعی جامعه می‌تواند در سلامت افراد تأثیر مستقیم بگذارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود خاطر نشان کرد: شعار سال هفته سلامت در کشورمان، «یک عمر سلامتی با خود مراقبتی» است و این بدان معناست که همه ما باید خود مراقب سلامت خود باشیم و بدان اهمیت دهیم تا عمری با نشاط و سالم را به سر ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های شبکه بهداشت در جهت ترویج فرهنگ فرزندآوری گفت: شبکه بهداشت تلاش می‌کند تا خانواده‌ها را تشویق به فرزندآوری کند و شعار «فرزند عالی و بیشتر» مد نظر است.

محمدی افزود: در موضوع جلوگیری از باروری در مردان و زنان نیز تأکید می‌شود که تا حد امکان از این کار جلوگیری شود و هزینه‌های آن تمام و کمال دریافت شود.

وی با اشاره به موضوع روغن‌های خوراکی نیز گفت: بهترین روغن خوراکی، روغن مایع زیتون و گردو است که باید خانواده‌ها بدان توجه کنند؛ چرا که امروزه بیشتر بیمارهای ما از چربی‌ها نشأت می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود خاطر نشان کرد: روغن‌های جامد خوراکی بسیار زیان‌آور است و باید مصرف آنها ترک شود و حتی روغن‌های حیوانی نیز باید کمتر استفاده شود؛ چرا که باعث رسوب چربی در بدن می‌شود.

محمدی بیان کرد: برای لاغر شدن کافی است غذای خود را در طول شبانه‏روز کاهش دهیم و در هفته سه بار پیاده‌روی تند به مدت 45 دقیقه داشته باشیم.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول