اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای توسعه ورزش کوهنوردی

کوهنوردان دماوندی قله 6180 متری آیلندپیک را فتح کردند

سه کوهنورد دماوندی توانستند در راستای توسعه ورزش کوهنوردی، قله 6 هزار و 180 متری آیلندپیک در کشور نپال را فتح کنند.

کوهنوردان دماوندی قله 6180 متری آیلندپیک را فتح کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، عصر امروز از سه پیشکسوت کوهنورد دماوندی با حضور جمعی از مسئولان ادارات و هیئت‌های ورزشی شهرستان دماوند استقبال و تجلیل شد.

ابراهیم علمداری، محسن عباسی و عزیز عبدی، سه کوهنورد شهرستان دماوند بودند که در یک تیم 21 نفره به کشور نپال اعزام و موفق شدند تا قله آیلندپیک که 6 هزار و 180 متر ارتفاع دارد، را فتح کنند.

به گفته این سه کوهنورد، این صعود در راستای توسعه ورزش کوهنوردی صورت گرفت.

کوهنوردان شهرستان دماوند توانستند با گام‌های محکم و استوار خود قدمی دیگر در عرصه‌های پرافتخار ورزشی ایران بردارند و بار دیگر شاهد برافراشته شدن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در جهان باشیم.

این کوهنوردان که با تمام سختی این صعود توانستند قله 6 هزار و 180 متری آیلندپیک را فتح کنند، عصر امروز وارد شهرستان دماوند شدند و به محض ورود، مورد استقبال جمعی مسئولان شهرستان دماوند قرار گرفتند.

این استقبال با حضور گرم مسئولان و اهدای گل در حیاط اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند صورت گرفت.

 

 

گفتنی است؛ در این استقبال لوح تقدیر و هدایایی از سوی فرمانداری و اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند توسط فرماندار و شخصیت‌های ورزشی و فرهنگی به کوهنوردان فاتح قله آیلندپیک نپال تقدیم شد.

ابراهیم علمداری 62 ساله با حدود 40 سال سابقه کوهنوردی، محسن عباسی 58 ساله با حدود 20 سال فعالیت در رشته کوهنوردی و عزیز عبدی 55 ساله با 30 سال سابقه کوهنوردی، سه کوهنورد پیشکسوت دماوندی هستند که موفق به فتح قله آیلندپیک در کشور نپال شدند.

پیش از این، مرتضی رمضانی کوهنورد دماوندی به عنوان هفتمین کوهنورد صعودکننده به قله «لوتسه» در کشور نپال موفق به گام نهادن بر فراز هیمالیا و فتح این قله 8 هزار و 516 متری در کنار قله اورست شد.

قله اورست با ارتفاع 8 هزار و 848 متری بلندترین قله جهان است که لوتسه با ارتفاع 8 هزار و 516 متری چهارمین قله جهان به شمار می‌رود و اورست در مرز نپال و تبت و لوتسه در خاک نپال واقع شده است.

انتهای پیام/2568/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول