اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد فارس:

60 مرکز نیکوکاری در فارس دایر شد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: 60 مرکز نیکوکاری در فارس دائر شده که در سال جدید به 120 مرکز افزایش می‌یابد.

60 مرکز نیکوکاری در فارس دایر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی الهیاری عصر امروز در حاشیه گردهمایی مدیران شهرستانی، روسای ادارات و معاونان کمیته امداد این استان، در پاسخ به خبرنگار فارس در این شهر اظهار داشت: مراکز نیکوکاری مدل مردمی کمیته امداد هستند و بر اساس آن جمعی از خیرین در یک محله گرد هم جمع آمده و امور اورژانسی فقر را در همان منطقه مدیریت می‌کنند.

وی افزود: مراکز نیکوکاری مبادی ورودی امداد تلقی شده و فوریت‌های فقرزدایی در این مراکز انجام می‌شود و تنها در صورت نیاز افراد به کمیته امداد هدایت می‌شوند.

الهیاری ادامه داد: راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در راستای افزایش نقش مردم در فرآیند فقرزدایی است و این مراکز در سال گذشته تجربه موفقی برای کمیته امداد بوده و از این طریق مشارکت بیشتر مردم در فرآیند فقرزدایی جلب شد.

وی اضافه کرد: در سال جدید با توجه به نگاه و رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر مدیریت جهادی و تمرکز بر مباحث اقتصادی و فرهنگی، رسالت کمیته امداد رسالت خطیری خواهد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این زمینه کمیته امداد ضمن توجه بیشتر به مسئله اقتصاد خانواده‌های نیازمند، باید کار جهادی در زمینه جلب مشارکت عمومی انجام دهد.

وی بیان کرد: امسال برنامه اساسی امداد بر اشتغال خانواده‌ها و ایجاد فرصت‌های جدید برای آنان متمرکز شده که در این راستا از هر گونه ایده کارآفرینی افراد خارج از گروه هدف کمیته امداد استقبال می‌شود.

الهیاری تصریح کرد: با توجه به ریسک‌پذیری بالاتر افراد کارآفرین، بنا داریم از افراد دارای ایده برای کارآفرینی خانواده‌های نیازمند حمایت کنیم.

وی ابراز داشت: ما در بخش تامین نیروی انسانی و تامین سرمایه با افراد کارآفرینی که بتوانند خانواده‌ها را در زمینه‌های مختلف وارد کار کنند حداکثر همکاری را خواهیم داشت.

مدیر کل کمیته امداد فارس سپس گفت: این کار به این سبب انجام می‌شود که کارآفرینی، ریسک‌پذیری و بازاریابی، فنون و مهارت‌هایی را شامل می‌شود که همگان آن را ندارند و کمیته امداد در راستای پشتیبان‌سازی، حمایت از ایده‌های کارآفرینی مشاغل خرد و کلان را در دستور کار قرار داده است.

ایجاد 10 هزار شغل در سال جدید

وی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو اظهار داشت: ما امسال پیش‌بینی کردیم که برای 10 هزار خانواده مورد حمایت امداد فارس، فرصت‌های شغلی فراهم کنیم.

الهیاری تصریح کرد: از سویی ریشه بسیاری از مسائل اقتصادی و اجتماعی، فرهنگ است و در این راستا برای منطبق شدن شئون مختلف زندگی افراد اعم از نحوه مصرف، ازدواج، اشتغال و ... بر مبانی اسلامی، برنامه‌هایی را در دستور کار داریم.

به گفته وی، باید فرهنگ کارآفرینی جایگزین پشت میز‌نشینی شود و افراد باور کنند که می‌توانند مولد باشند و خلق درآمد کنند.

الهیاری بیان کرد: به دلیل فرهنگ کارگریزی و به دنبال اشتغال‌های سهل و زودبازده بودن، بسیاری از تسهیلات دولت آنچنان که باید به ایجاد اشتغال مولد منجر نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جدید برنامه ما بر تحکیم اقتصاد خانواده، اصلاح سبک زندگی و گسترش شبکه‌های نیکوکاری با مدیریت جهادی استوار شده است.

الهیاری در پایان افزود: سامانه تلفنی 6002 هنوز چندان که باید توسط مردم شناخته نشده در حالی که سریع‌ترین و پاک‌ترین مسیر وصول کمک‌های مردمی به امداد است.

انتهای پیام/2448/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول