اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان البرز:

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان برای اشتغال آینده آنان موثر است

مدیرکل زندان‌های استان البرز بر تعامل هر چه بیشتر سامان فنی و حرفه‌ای استان با این مجموعه تأکید کرد و گفت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان برای اشتغال آینده آنان موثر است.

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان برای اشتغال آینده آنان موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جبار باقری ظهر امروز در نشست مشترک اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز اظهار کرد: بسیاری از زندانیان علاقه بسیاری را به فراگیری رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای نشان می‌دهند، لذا لازم است تا با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های دقیق در ارتقای تعاملات با اداره کل فنی و حرفه‌ای برآییم.

وی ادامه داد: باید به زندانیان کمک کرد تا با فراگیری رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای بعد از آزادی به زندگی عادی برگردند.

این مسئول با بیان این که ارائه آموزش‌های متناسب با نیاز بازار کار می‌تواند زمینه‌های لازم برای اشتغال زندانیان پس از آزادی ایجاد کند افزود: ایجاد اشتغال برای این قشر از جامعه در کاهش چشمگیر بازگشت آنها به زندان بسیار مهم تلقی می‌شود.

در ادامه این نشست حسن عزیزی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز نیز طی سخنانی داشتن جامعه‌ای سالم را در ایجاد اشتغال برای جوانان عنوان کرد و افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز بر حسب مأموریت سازمانی خود در این زمینه تلاش‌های زیادی را انجام داده است.

وی ایجاد یک فرصت برای فرهنگ سازی و اصلاح زندانیان به منظور کاهش آمار بازگشت آنها به زندان را از مهمترین برنامه‌های این سازمان دانست و گفت: با تعاملات بیشتر با اداره کل زندان‌ها و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افرادی سودمند و توانا را برای جامعه تربیت خواهیم کرد.

*طرح‌های آموزش اشتغال در البرز موفقیت آمیز بوده است

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز با اشاره به اجرای طرح آموزش و اشتغال در استان البرز و اجرای موفقیت آمیز این طرح در مراحل اولیه ادامه داد: طرح آموزش و اشتغال روشی جدید و مناسب در ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی برای ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان است که در کنار برنامه‌های فرهنگی می‌تواند تأثیری بسیار زیادی در کاهش آمار بازگشت زندان داشته باشد.

وی ظرفیت‌های موجود در زندان‌های استان البرز را برای اجرای طرح آموزش و اشتغال مناسب دانست و افزود: با همکاری سرمایه‌گذاران و کارآفرینان می‌توان در حوزه‌های مختلف از جمله گیاهان دارویی، پوشاک، سنگ‌های قیمتی و فرش این طرح را اجرا کرد.

انتهای پیام/2302/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول