اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفا کشور مطرح کرد

نیاز به 140 هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های نیمه‌تمام بخش آب کشور

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بخش آب کشور به 140 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

نیاز به 140 هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های نیمه‌تمام بخش آب کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حمیدرضا جانباز ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران آب و فاضلاب روستای و شهری استان بوشهر با مهم برشمردن توزیع آب باکیفیت اظهار داشت: مجوز توزیع آبی که کیفیت لازم نداشته باشد و استاندارد کیفی آن مغایر با استاندارد کشور باشد، وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: موضوع تامین آب به صورت پایدار از اهداف شرکت آبفا به شمار می‌رود و باید مدیران هر لحظه پیش‌بینی مشکلات در سیستم توزیع آب داشته باشند تا در صورت پیش آمدن مشکل غافلگیر نشوند.

وی خاطرنشان کرد: سیستم آب از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و همچنین نیروی انسانی به صورت پایدار است و از این ظرفیت باید به نحو مطلب استفاده شود.

جانباز در اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب، ابراز داشت: موضوع مصرف آب باید به‌طور ویژه مصرف شود و در مصرف آن نباید بدون منطق عمل کنیم و مدیران سیستم توزیع آب نیز باید در تعامل کامل با مشترکین  آب باشند.

وی ادامه داد: حجم مخازن آب بوشهر از میزان سرانه کشور فراتر است و این حاصل فعالیت‌هایی است که در سالیان گذشته در این حوزه صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: چنانچه الگوی بارش‌ها در سال‌های آتی با سبک و سیاق فعلی باشد در تامین آب فلات مرکزی ایران با مشکل مواجه خواهیم بود.

وی تأکید کرد: به منظور رفع مشکل تامین آب باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم از ظرفیت‌های دریای عمان و خلیج فارس نهایت استفاده صورت پذیرد.

جانباز بیان داشت: 140 هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام در بخش آب نیاز است و با روند فعلی توزیع اعتبارات 20 سال زمان خواهد برد تا پروژه‌های نیم‌تمام به اتمام برسد ولی راهکارهای اندیشیده تا اعتبارات بیشتری برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص یابد.

وی در پایان یادآور شد: با تنوع‌بخشی به راهکارهای تامین مالی 25 هزار میلیارد ریال در مبادلات صورت گرفته با بخش خصوصی وصول خواهد شد که این امر کمک خوبی برای اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام به شمار می‌رود.

انتهای پیام/66006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول