اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان:

سند عملی تحول فرهنگی و اقتصادی در گلستان تدوین می‎شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اعلام تشکیل قرارگاه فرهنگی در استان گلستان گفت: سند عملی تحول فرهنگی و اقتصادی در گلستان تدوین می‎شود.

سند عملی تحول فرهنگی و اقتصادی در گلستان تدوین می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری صبح امروز در نشست خبری با موضوع شعار سال و برنامه‎های پیش رو اظهار داشت: اقتصاد و فرهنگ رابطه معنی‎داری با هم دارند.

وی ادامه داد: در تفسیر قسمت فرهنگ شعار سال چند موضوع مد نظر قرار می‎گیرد که مهم‎ترین آن فرهنگ عمومی جامعه است که به بخشی از فرهنگ اطلاق می‎شود که مسیر زندگی و افکار عمومی مردم را مشخص می‎کند و بر روی آن تاثیر می‎گذارد.

منتظری تاکید کرد: با دقت به فرمایشات مقام معظم رهبری بر تاکید ایشان بر روی این موضوع در خواهیم یافت که این بخش از فرهنگ اهمیت بسیار مهم و اساسی دارد.

وی اضافه کرد: برای تبیین شعار سال حضور آحاد جامعه با استفاده از تمام ظرفیت‎ها لازم است که برای تحقق آن مقام معظم رهبری دو کلید واژه مدیریت جهادی و عزم ملی را به عنوان ابزار و راه مشخص تبیین کرده‎اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد:‎ تکلیف محوری، بی‎قراری و سخت‎کوشی در کار همانند 8 سال دفاع مقدس، بلند همتی، خودباوری و باور به توانایی‎های ملی خود از شاخصه‎های مدیریت جهادی است.

منتظری بیان کرد: نکته بسیار مهم در مدیریت جهادی قصد قربت داشتن است و اینکه اگر کاری انجام می‎دهیم هیچ انتظاری از هیچ کس نداشته باشیم بلکه برای رضایت خداوند قدم برداریم و اینکه هرچه خلوص عمل انسان بیشتر باشد عیار آن نیز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: مدیر جهادی باید بداند به کجا می‎رود و برای رسیدن به هدف باید عالمانه و آگاهانه قدم بر دارد و یک مدیر جهادی نباید بی‎گدار به آب بزند.

تشکیل قرارگاه فرهنگی استان گلستان / تدوین 10 اولویت فرهنگی برای دستگاه‌های اجرایی استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: تکلیف همه ما در مدیریت جهادی و برای تحقق شعار سال این است که همگان فعل خواستن را صرف کنیم و به دیگری نگوییم تو چه کردی بلکه انگشت اشاره را به سوی خودمان ببریم و از خودمان بپرسیم برای تحقق شعار سال چه کاری انجام داده‎ایم و سهم ما در این عرصه چیست.

منتظری گفت: ما در استان گلستان برای تحقق بهتر و عملی‎تر شعار سال نشستی را برگزار کردیم که اعضای شرکت کننده در این نشست و کارگروه 12 دستگاه اجرایی در استان هستند و قرارگاهی به نام قرارگاه فرهنگی استان گلستان شکل گرفته است.

وی متذکر شد: یکی از مصوبات این نشست تنظیم سند عملی تحول فرهنگی و اقتصادی در استان بوده که مقرر شد پیش‎نویسی برای این سند تا 15 روز آینده تدوین و تنظیم شود که این سند با چهار ملاک مهم در نظر گرفته شده است.

منتظری بیان کرد: توجه به آسیب‎های فرهنگی و اقتصادی، تعیین 10 اولویت فرهنگی در سال 1393، تعیین سهم و نقش هر دستگاه در تحقق هر اولویت و ارزیابی ماهانه از روند پیشرفت هر کدام از محورهای تعیین شده، چهار ملاک مهم در تهیه پیش‎نویس در نظر گرفته شده است.

وی در پایان ابراز داشت: این طرح پیشنهادی پس از تصویب، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان و شهرستان‎ها مطرح و تبادل نظر مناسب انجام خواهد شد و به عنوان مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان قرار می‎گیرد.

انتهای پیام/83004/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول