اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس دفتر زنان و خانواده بهزیستی استان زنجان:

21 درصد زنان سرپرست خانوار زنجانی زیر پوشش بهزیستی قرار دارند

کارشناس دفتر زنان و خانواده بهزیستی استان زنجان گفت: 21 درصد زنان سرپرست خانوار در این استان زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.

21 درصد زنان سرپرست خانوار زنجانی زیر پوشش بهزیستی قرار دارند

لیلا محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان حمایت از زنان سرپرست خانوار را یکی از اقدامات مهم بهزیستی برشمرد.

کارشناس دفتر زنان و خانواده بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه 2 هزار و 228 زن سرپرست خانوار در استان زنجان زیر پوشش بهزیستی قرار گرفته‌اند، اعلام کرد: 32.5 درصد از زنان فاقد سرپرست و 41 درصد از آنان دارای همسران از کار افتاده است.

محمودی با اشاره به اینکه این افراد ناچار هستند چرخ زندگی اقتصادی خود را بچرخانند، خاطرنشان کرد: 5.5 درصد از زنان سرپرست خانوار دارای پرونده حمایتی هستند.

وی با اشاره به اینکه سهم فقر زنان سرپرست خانوار بیشتر از مردان است، تاکید کرد: زن بودن سرپرست خانوار خود یکی از اصلی‌ترین علل فقر این خانواده‌ها است.

کارشناس دفتر زنان و خانواده بهزیستی استان زنجان ادامه داد: البته با تلاش‌هلای انجام شده این شکاف در سه دهه گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

محمودی با اشاره به اینکه بی‌سوادی، داشتن خانوارهای کوچک و تعداد شاغلان کمتر از جمله مهم‌ترین دلایل فقر این خانواده‌ها دانست و افزود: بهزیستی در تلاش است با ایجاد گروه‌های همیار و حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال پایدار مشکل بیکاری زنان سرپرست خانواده را کاهش دهد.

این مسئول بهزیستی را متولی نظارت و رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست خانوار فاقد تمکن خواند و اذعان داشت: این مرکز از طریق اشتغال‌زایی و کمک به زنان سرپرست خانوار در مسیر توانمندی اجتماعی، روانشناختی و اقتصادی قرار دهد.

وی از تحصیل یک هزار و 206 دانش‌آموز عضو خانواده‌های زنان زیر پوشش خبر داد و عنوان کرد: 211 فرزند این خانواده‌ها نیز در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که همگی شامل کمک هزینه تحصیلی و دانشجویی می‌شوند.

محمودی آموزش‌های مهارت‌های زندگی، آماده‌سازی شغلی، طرح‌های فقرزدایی و خدمات مالی خرد را از جمله آموزش‌های داده شده به زنان خانوار دانست و اعلام کرد: این آموزش‌ها با هدف کاهش فقر و نابرابری از آسیب‌های اجتماعی به این افراد داده می‌شود.

انتهای پیام/73009/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول