اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت احداث 7 مدرسه در آبیک

تمام مدارس آبیک شیفت ثابت صبح می‌شوند

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: در صورت احداث هفت مدرسه در شهرستان آبیک، تمام مدارس این شهرستان شیفت ثابت صبح می‌شوند.

تمام مدارس آبیک شیفت ثابت صبح می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، نادعلی شاه‌کندی صبح امروز در نشست با مسئولان آموزش و پرورش شهرستان آبیک که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: در سال تحصیلی 93 ـ 92 با سکونت متقاضیان مسکن مهر در شهرک بعثت، جمعیت دانش‌آموزی افزایش یافت و در حال حاضر 78 درصد از مدارس این شهرستان شیفت ثابت صبح هستند که 16 مدرسه به طور چرخشی اداره می‌شوند.

وی افزود: 15 هزار و 638 دانش‌آموز شهرستان آبیک در 118 آموزشگاه با 687 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: یک‌هزار و 57 دانش‌آموز در مقطع پیش‌دبستانی، 8 هزار و 126 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، 2 هزار و 181 دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول و 4 هزار و 595 دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم تحصیل می‌کنند.

شاه‌کندی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 194 همکار در اداره آموزش و پرورش مشغول به خدمت هستند که از این تعداد، یک‌هزار و 97 نفر همکار فرهنگی و 97 نفر کادر خدماتی هستند.

این مسئول تصریح کرد: 57 درصد همکاران فرهنگی را بانوان و مابقی را مردان تشکیل می‌دهند که این امر سبب شده در زمان ابلاغ در روستاها برای همکاران زن مشکل ایجاد شود.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک اضافه کرد: از یک‌هزار و 97 همکار فرهنگی 732 نفر مدرک کارشناسی و بالاتر، 305 نفر مدرک کاردانی و 60 نفر مدرک دیپلم دارند.

هدایت 51 درصد دانش‌آموزان آبیکی به رشته‌های فنی

شاه‌کندی با بیان اینکه 51 درصد از دانش‌آموزان  شهرستان آبیک به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت شده‌اند، تصریح کرد: 29 درصد دانش‌آموزان این شهرستان در رشته کار و دانش، 22 درصد در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و 49 درصد دانش‌آموزان در رشته‌های نظری مشغول به تحصیل هستند.

این مسئول اضافه کرد: درصدد هستیم تحصیل 48 درصدی دانش‌آموزان شهرستان آبیک را به 44 درصد برسانیم و توسعه متوازن دانش‌آموزی تحقق یابد.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک اذعان داشت: در حال حاضر 22 درصد دانش‌آموزان شهرستان آبیک در رشته ریاضی فیزیک، 30 درصد در رشته انسانی و 48 درصد در رشته علوم تجربی تحصیل می‌کنند.

شاه‌کندی ادامه داد: در زمینه جشنواره خوارزمی نیز دانش‌آموزان شهرستان آبیک خوش درخشیده‌اند که 11 طرح دانش‌آموزان به جشنواره استان قزوین راه یافت و یک طرح در جشنواره کشوری رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

این مسئول ابراز داشت: در سال گذشته نیز در خصوص کنکور وضعیت شهرستان آبیک مطلوب بوده و 12 نفر زیر یک‌هزار منطقه‌ای و یک نفر هم رتبه زیر یک‌هزار کشوری را کسب کرد.

انتهای پیام/77006/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول