اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ترویج جهاد کشاورزی استان زنجان:

زنجان در اجرای سیستم‌های آبیاری نوین دارای ابتکارات ویژه‌ای است

مدیر ترویج جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: استان زنجان در زمینه اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در بخش کشاورزی دارای ابتکارات ویژه‌ای است.

زنجان در اجرای سیستم‌های آبیاری نوین دارای ابتکارات ویژه‌ای است

مهدی قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به سیستم‌های نوین آبیاری اشاره کرد و اظهار داشت: بهره‌گیری از سیستم‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: استفاده از آبیاری‌های نوین در بخش کشاورزی به ویژه در سال‌های اخیر به دلیل کاهش آب قابل دسترس برای کشاورزی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیر ترویج جهاد کشاورزی استان زنجان نقش ترویج را در استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین توسط کشاورزان یادآور شد و تصریح کرد: اطلاع رسانی‌های خوب صورت گرفته در سال‌های اخیر منجر به توسعه استفاده از آبیاری‌های تحت فشار در بین کشاورزان زنجانی شده است.

این مسئول به نقش حمایت‌های دولتی در گسترش استفاده از آبیاری‌های نوین در بخش کشاورزی اشاره و بیان کرد: حمایت‌های دولتی همچون اعطای کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت به مجریان طرح‌های آبیاری تحت فشار می‌تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد.

قهرمانی عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه سیستم‌های نوین آبیاری می‌تواند در اجرای این سیستم‌ها در باغات و مزارع بسیار تاثیرگذار باشد. استان زنجان در زمینه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری از جمله آبیاری بارانی و آبیاری قطره‌ای دارای ابتکارات ویژه‌ای است.

مدیر ترویج جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: این ابتکارات در سطح ملی به عنوان الگو مطرح بوده و قابل اجرا در کل کشور است و از ابتکارات استان زنجان در زمینه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری می‌توان به ایجاد انجمن صنفی تخصصی برای تسهیل در تشکیل پرونده، مدیریت پیگیری پرونده متقاضیان اجرای آبیاری‌های تحت فشار و ... اشاره کرد.

قهرمانی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با تخصیص اعتبارات ویژه برای اجرای آبیاری‌های نوین در استان زنجان، همچون گذشته خدمت به بهره‌برداران استان تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/73010/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول