اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال جاری محقق می‌شود

راه‌اندازی پروژه صدور کارت ملی هوشمند در گچساران

رئیس اداره ثبت احوال گچساران از راه‌اندازی پروژه صدور کارت ملی هوشمند در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی پروژه صدور کارت ملی هوشمند در گچساران

عطا گرجی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی سازمان ثبت احوال، ساماندهی ثبت وقایع حیاتی شامل ولادت، ازدواج و وفات است.

وی افزود: در سال 92 با صدور 9 هزار و 11 جلد شناسنامه افزایش 1.5 درصدی نسبت به سال گذشته در صدور شناسنامه داشتیم.

وی تصریح کرد: ثبت ‌احوال یکی از دستگاه‌های زیرساختی و مهم کشور بوده که آمار ثبت شده در این اداره برای تصمیم گیری‌های مسئولان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی، پزشکی و سایر حوزه‌ها مهم و تعیین کننده است.

وی با بیان این‌که یکی از رسالت‌های مهم سازمان ثبت‌احوال استخراج آمار سریع و دقیق انسانی و ارائه آن به مدیران ارشد برنامه‌ریز کشور جهت تصمیم‌سازی در خصوص برنامه‌های خرد و کلان اقتصادی است، ابراز کرد:  اعلام به موقع وقایع حیاتی چهارگانه( ولادت، وفات، ازدواج،طلاق) در کم‌ترین زمان ممکن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس اداره ثبت احوال گچساران با اشاره به این‌که عدم اعلام وقایع حیاتی چهارگانه چه از طرف صاحبان ولادت یا وفات و چه از سوی مسئولان صادر کننده گواهی، مسئولیت و پیگرد قانونی دارد، بیان کرد: از همه همشهریان درخواست می‌شود به طور جد با ثبت احوال همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 92 با تلاش و کوشش و همکاری سازمان‌ها و نهادهای متولی صدور گواهی ولادت و وفات خوشبختانه نرخ ثبت ولادت به 99 درصد و وفات به 98 درصد رسیده است که نسبت به سال قبل رشد سه درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به محدودیت های صدور مدارک المثنی، ادامه داد: متاسفانه بیش از 25 درصد از شناسنامه‌های صادره و 35 درصد از کارت ملی‌های صادره از نوع المثنی بوده که با توجه به محدودیت‌های صدور مدارک المثنی و هزینه گزافی که بر خانواده‌ها وارد می‌شود، افزود: مردم  مراقبت بیشتری از مدارک هویتی و سجلی خود به عمل آورند.

گرجی‌نژاد با بیان این‌که پروژه صدور کارت ملی هوشمند سال جاری در گچساران راه‌اندازی می‌شود، گفت: کسانی که محل سکونت آنها جابه جا شده می‌توانند از همین امروز نسبت به گرفتن کد پستی جدید خود که یکی از اقلام ضروری ثبت‌نام کارت ملی هوشمند است از طریق اداره پست این شهرستان اقدام کنید.

وی ثبت به موقع وقایع حیاتی را از شاخص‌های مهم ارزیابی فعالیت و وظایف ثبت احوال دانست، و متذکر شد: حداکثر مهلت قانونی برای ثبت ولادت کم‌تر از 15 روز و برای ثبت وفات کم‌تر از 10 روز است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفاتر پیشخوان خدمات دولت در گچساران، عنوان کرد: دفتر شماره 4075 واقع در خیابان بلادیان چهار راه ساعت رو به روی بانک صادرات مرکزی پاساژ آسیا مردم می‌توانند جهت انجام امور سجلی خود از قبیل تعویض شناسنامه تغییر نام و نام خانوادگی و... به آن دفتر مراجعه کنند.

انتهای پیام/82019/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول