اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شورای امنیت سازمان ملل اعزام نیروهای روس به مرز اوکراین را محکوم کرد

در نشست ویژه شورای امنیت درباره تحولات اوکراین، اقدامات روسیه در مرزهای مشترک با اوکراین به ویژه اعزام نیرو به منطقه شرق به شدت محکوم شد.

شورای امنیت سازمان ملل اعزام نیروهای روس به مرز اوکراین را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه انگلیسی «تلگراف»، شورای امنیت سازمان ملل متحد با برگزاری نشستی ویژه به موضوع ناآرامی‌ها در شرق اوکراین پرداخت.این نشست چند ساعت پیش از ضرب‌الاجلی صورت گرفت که کی‌یف برای خلع سلاح هواداران روسیه گذاشته بود.

در این نشست به شدت اقدامات روسیه محکوم شد. «اسکار فرناندز تارانکو» معاون دبیرکل امور سیاسی سازمان ملل نخستین سخنران بود و با اعلام اینکه اشک‌های اوکراین در حال جاری شدن هستند گفت: «این فقط اوکراین نیست که از این وضعیت آسیب می‌بیند و ( ادامه شرایط) می تواند حمام خون دیگر و خشونت را به دنبال داشته باشد.»

تارانکو همچنین گف که روسیه که مانند کشورهای اتحادیه اروپا مرزهای طولانی با اوکراین دارد، با پیامدهای شدید چنین اقداماتی مواجه است. چنینی سناریوهایی می‌تواند بازتاب بین‌المللی داشته باشد.

این نشست به درخواست مسکو و در پی اعلام برنامه اوکراین برای اعزام نیرو برای سرکوب جدایی‌طلبان روس برگزار شد.

«مارک لیال»‌نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد نیز در این مورد گفت که روسیه صدها هزار تن از نیروهای کاملا مجهز را به نزدیکی مرز اوکراین فرستاده است. این در حالی است که این کشور به تازگی نیز 25 هزار تن را به کریمه اعزام کرده بود.

وی همچنین گفت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که بین 35 تا 40 هزار نیروی روسی درمرزهای این کشور با اوکراین هستند که تجهیزات نظامی فراوانی در اختیار دارند. لیال روسیه را به خشونت، هراس افکنی مانند قرن گذشته متهم کرد.

پیش از این «اولکساندر تورچینوف» رئیس‌جمهور موقت اوکراین روز یکشنبه مسکو را به راه انداختن جنگ متهم کرد. وی همچنین گفت نیروهای نظامی این کشور در واکنش به تحولات هفته‌های اخیر به زودی عملیات تمام عیاری علیه عوامل ایجاد ناآرامی در شهرهای مناطق شرق اوکراین آغاز می‌کنند.

انتهای‌پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول