اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست قشم خبر داد

کشف 71 کیلوگرم مرجان قاچاق در قشم

رئیس اداره محیط زیست قشم گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری دریابانی هنگام و لافت محموله 71 کیلوگرمی قاچاق مرجان‌های دریایی را از یک قاچاقچی متخلف در اسکله لافت کشف و ضبط کردند.

کشف 71 کیلوگرم مرجان قاچاق در قشم

صادق رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم با بیان اینکه محموله مذکور از جزیره هنگام خریداری شده است، اظهار داشت: مرجان‌ها از نوع سنگی و از جمله گونه‌های تحت حمایت و حفاظت شده از اطراف جزیره هنگام برداشت شده است.

رئیس اداره محیط زیست قشم ادامه داد: بنابر مصوبه شماره 260 شورای ‌عالی حفاظت محیط زیست، این قاچاقچی به ازای هر کیلوگرم مرجان به مبلغ یک میلیون تومان جریمه و مجازات خواهد شد و در حال حاضر پرونده وی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شده است.

رستمی با بیان اینکه قاچاقچیان مرجان‌های قاچاق شده را به شهرهای مختلف و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می‌فروشند، تصریح کرد: صید و شکار مرجان‌ها در کنوانسیون جهانی ممنوع اعلام شده است.

وی بیان داشت: آبسنگ‌های حساس مرجانی خلیج فارس و سواحل جزایر به علت فعالیت‌های انسانی و تراکم جمعیت از طریق صید بی‌رویه، افزایش رسوبات و وارد شدن حجم بالایی از روان آب‌ها به اکوسیستم دریایی در نواحی ساحلی تهدید می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه حفاظت از مرجان‌های یکی از اولویت‌های مهم برنامه‌ریزی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست است، اضافه کرد: مرجان‌های خلیج فارس یکی از جاذبه‌های توریستی و گردشگری منطقه را پوشش می‌دهند.

رئیس اداره محیط زیست قشم عنوان کرد: 40 گونه مرجان در محدوده آب‌های خلیج فارس و جزایر قشم، لارک، هنگام، هندورابی، فارور و سواحل خلیج فارس شناسایی شده است.

وی در پایان عنوان داشت: برداشت بی‌رویه از مرجان‌ها به دست غواصان و افراد سودجو و فروش آنها از عوامل انقراض مرجان‌های دریایی است و حیات مرجان‌ها را تهدید و باعث زیان و ضرر و خسارت غیرقابل جبران به محیط زیست دریایی است.

انتهای پیام/88001/ذ20/ظ1004
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول