اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

کردستان در اکثر شاخص‌ها استان آخر است‌

استاندار کردستان گفت: کردستان به دلیل عقب‌ماندگی‌های گذشته در اکثر شاخص‌های توسعه،‌ استان آخر کشور است.

کردستان در اکثر شاخص‌ها استان آخر است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالمحمد زاهدی شامگاه امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی کردستان که با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سالن دولت استانداری برگزار شد، در سنندج اظهار کرد: استان کردستان با وجود ظرفیت‌های بسیار خوبی که در حوزه‌های مختلف دارد متاسفانه توسعه قابل توجهی نداشته است.

به گفته وی، منابع و استعدادهایی که در کردستان وجود دارد در کمتر استانی در کشور می‌توان نمونه آن را مشاهده کرد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های قابل توجه استان در حوزه آب و خاک، منابع انسانی، جاذبه‌های گردشگری و مرزی بودن، گفت: کردستان با وجود این ظرفیت‌ها می‌توانست از لحاظ توسعه‌یافتگی در جایگاه خوبی باشد.

استاندار کردستان تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های نخست پیروزی انقلاب به دلیل جنگ و درگیری این استان نتوانست از منابع کشوری بهره‌مند شود.

زاهدی خاطرنشان کرد:‌ بعد از جنگ نیز کارهایی که در حوزه‌های مختلف صورت گرفته جوابگوی عقب‌ماندگی‌ها آن نبوده است.

وی گفت: متاسفانه کردستان در اکثر شاخص‌های توسعه‌ در رده‌های آخر کشور قرار دارد و این نیاز به توجه ویژه و اختصاص اعتبارات کلان برای جبران عقب‌ماندگی‌ها دارد.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه بیکاری یکی از مهم‌ترین مشکلات در این استان است خاطرنشان کرد: در زمینه بیکاری تقریبا جزو استان‌های اول و یا دوم کشور هستیم.

به گفته وی، نرخ بیکاری در استان کردستان در حال حاضر بیش از 28 درصد است که این نیاز به توجه به بحث اشتغال‌زایی را در استان مضاعف می‌کند.

وی با بیان اینکه در زمینه زیرساخت‌های حمل و نقل در کردستان با مشکل اساسی مواجه هستیم، تصریح کرد: وضعیت راه‌های هیچ استانی مانند کردستان نابسامان نیست.

استاندار کردستان افزود: وضعیت راه‌های استان بسیار نابسامان بوده و نیاز به توجه ویژه مسئولان و اختصاص اعتبار به ویژه برای اجرای پروژه‌های حیاتی همچون بزرگراه است.

وی بیان کرد: در کنار مشکلات راه‌ها در درون استان نیز مشکلات زیادی داریم که می‌تواند به مسیر مریوان سنندج که بستر وقوع بسیاری از تصادفات مرگ‌بار است، اشاره کرد.

وی گفت: با وجود شرایط نامناسب جاده‌های استان خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفت شاهد کاهش 52 درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات در ایام تعطیلات امسال بودیم.

انتهای پیام/79002/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول