اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

بهبود کیفیت آب، نان و شیر در اولویت کارهاست

فرماندار اردبیل گفت: تلاش برای بهبود کیفیت و کمیت تأمین آب شرب، نان و شیر از اولویت کاری شهرستان اردبیل است که نتایج مثبتی به همراه دارد.

بهبود کیفیت آب، نان و شیر در اولویت کارهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی عصر امروز در نخستین جلسه شورای سلامت در سال جدید اظهار داشت: با توجه به اینکه این سه مقوله به شکل مستقیم با امنیت غذایی، بهداشت و سلامت مردم سر و کار دارد باید تلاش و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، مسئولان و متولیان امور این باشد تا همراه با کمیت، کیفیت ارائه خدمات انجام شود.

وی تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد دغدغه‌های عموم مردم کاهش یافته و فرمانداری اردبیل به جد این مسئله را پیگیری می‌کند.

فرماندار اردبیل با اشاره به اینکه رفع مشکلات کمی و کیفی آب شرب اردبیل یک عزم جدی و ملی است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نمایندگان این استان و دیگر مسئولان پرتلاش سعی دارند تا با بررسی بیشتر و ارائه راهکارهای مطمئن‌تر برای رفع نیازهای فعلی و آتی آب شرب اردبیل اقدام لازم را انجام دهند.

زنجانی به مشکلات موجود در تهیه و توزیع نان اشاره کرد و ادامه داد: پراکندگی ادارات مسئول و ناظر برای تهیه و توزیع نان که در چند‌ اداره مسئولیت‌ها تقسیم شده، مشکلاتی برای مردم و نانوایان به وجود آورده است.

رئیس شورای سلامت شهرستان اردبیل سعی و تلاش دولت تدبیر و امید را بر حل این مشکلات و نابسامانی‌ها و سر و سامان دادن به وضعیت موجود اعلام کرد و یادآور شد: امیدواریم به حل اساسی و زیربنایی این موضوع اقدام لازم انجام شود.

وی در ادامه بیان کرد: ‌در این مورد تمام دستگاه‌های مسئول از جمله غله، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بهداشت، تعزیرات، فرمانداری و استانداری باید تعامل لازم را داشته باشند تا برخی نواقصات و ناهماهنگی‌ها برطرف شود.

زنجانی در مورد شیر و فرآورده‌های لبنی گفت: باید مراکز بهداشتی و دستگاه‌های نظارتی حساسیت لازم را در این زمینه داشته باشند و فرهنگ‌سازی آموزش لازم در مسیر بهره‌برداری مناسب و بهداشتی از مواد لبنی از مبدأ به کار گرفته شود.

وی از تشکیل کارگروهی ویژه برای بررسی ذبح غیربهداشتی دام به ویژه در برخی از روستاها خبر داد و افزود: باید علت گرایش مردم و افزایش ذبح غیربهداشتی دام و طیور بررسی و مشکلات بهداشتی که می‌تواند سلامت مردم را با آسیب‌های جدی روبه‌رو کند به جد پیگیری شده و موارد مورد نیاز بررسی و اطلاع‌رسانی شود.

زنجانی با انتقاد از پرداخت نقدی یارانه‌ها در مرحله اول تصریح کرد: عدم اجرای صحیح هدفمندی یارانه‌ها در مرحله اول سبب تورم، رکود و آسیب‌های جدی به تمام امور کشور به ویژه بهداشت، درمان و سلامت شد.

فرماندار اردبیل خاطر نشان کرد:‌ تلاش دولت در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها بر این است تا توجه بیشتر به بهداشت و سلامت مردم و توسعه بیمه همگانی اقشار مختلف جامعه به ویژه روستاییان با هدف ارتقا رفاه اجتماعی انجام شود.

انتهای پیام/62004/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول