اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله‌سوار:

تکریم خانواده‌های شهدا وظیفه مسئولان و مردم است

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: تکریم خانواده‌های شهدا وظیفه مسئولان و مردم است.

تکریم خانواده‌های شهدا وظیفه مسئولان و مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی عصر امروز در گرامیداشت روز تجلیل از همسران و مادران شهدا در بیله‌سوار، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهدای ما کار حسینی انجام داده و عزت و شرف را برای این کشور به ارمغان آوردند، خانواده‌های شهدا کار زینبی انجام می‌دهند و در سنگر دفاع از انقلاب و ادامه مسیر شهدای خود کم نمی‌گذارند.

وی به بیان ویژگی‌های حضرت زینب (س) و ام‌البنین به عنوان الگوی مادران و نزدیکان شهدای کربلا، تصریح کرد:‌ حضرت زینب (س) با صبر، بردباری و بیان زیباترین مطالب در حفظ حرمت شهادت در حقیقت به رسوا کردن دستگاه فاسد بنی‌ امیه پرداخت تا همه بدانند که در برابر عظمت شهدای کربلا همه تخت پادشاهی و تاج‌های روزگار بی‌نتیجه و بی‌فایده است.

امام جمعه بیله‌سوار خاطرنشان کرد: ‌مادران و همسران شهدا با الهام از این بانوی بردبار باید با سعه‌صدر چنان حرکت کنند که شرف و ناموس این کشور که برای احیای آن هزاران شهید تقدیم شده مورد حرمت‌گذاری قرار گیرد.

قیاسی اضافه کرد: ما باید قدردان شهدا و خانواده‌های ایثارگر آنها باشیم که امروز به تمامیت شرف و عزت این کشور ارج و قربی خاص داده و با تقدیم فرزندان گران‌سنگ خود قرآن و اسلام را منادی حق و حقیقت قرار دادند.

وی با بیان اینکه شهدای ما همواره پشتوانه و دلگرمی عظیم این کشور و همچنین نشان‌دهنده راه عزت این ملت هستند، بیان کرد: ما بیش از هر زمان دیگر به ارزش‌های دینی، باورهای اعتقادی و تقویت این مؤلفه در جامعه نیاز داریم که قطعاً نسل‌های آینده ما در پیمودن این مسیر به شهدا و ایثارگران این کشور افتخار می‌کنند.

این مسئول در ادامه یادآور شد: ما امروز تبعیت از اسلام و قرآن را بزرگترین افتخار و مجد خود می‌دانیم و سعی و تلاشمان بر این است تا ادامه‌ دهنده راه نورانی شهدای صدر اسلام و خانواده‌های عزتمند آنها باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم به خانواده‌های شهدا به رسم یادبود هدایایی تقدیم و یاد و خاطره شهدا گرامی داشته شد.

امروز همچنین در سالروز شهادت ام‌البنین که به عنوان روز تجلیل از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده در سایر شهرهای استان اردبیل مراسم‌های مشابهی برگزار شده و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام از مادران و همسران شهید با اهدای هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/62001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول