اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش چالوس:

آموزش و پرورش دروازه ورود به زندگی اجتماعی است

مدیر آموزش و پرورش چالوس گفت: آموزش و پرورش دروازه ورود افراد به زندگی اجتماعی‌ است.

آموزش و پرورش دروازه ورود به زندگی اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، محمدصادق فرزیب امشب در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش چالوس در سال جدید که در دبیرستان دخترانه دوره دوم متوسطه شاهد چالوس برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش بهترین شبکه و پل ارتباطی بین حاکمیت و مردم است که در اجرای سیاست‌های نظام و انتقال پیام‌های حاکمیت و مردم نقش چشمگیری دارد.

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان بهترین سرمایه‌های انسانی محسوب می‌شوند افزود: آموزش و پرورش با تربیت نیروهای علمی نقش موثری در ایستادگی در برابر ترفندهای دشمنان در زمینه اقتصادی ایفا می‌کند.

فرزیب، نهادینه کردن رفتار اقتصادی در جامعه را از دیگر عملکردهای آموزش و پرورش عنوان کرد و متذکر شد: برای نهادینه کردن رفتار اقتصادی بر مبنای فرهنگ، تولید کالاهای با کیفیت، استفاده بهینه از انرژی، نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی، مدیریت بر منابع و آشنا کردن دانش‌آموزان با محدودیت‌های منابع آموزش و پرورش همگام با دولت نقش‌آفرینی می‌کند.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در زمینه کار آفرینی، کاهش هزینه‌ها و نگاه مثبت به‌کار و ثروت و اقتصاد پویا و سالم، احترام به حقوق مشتری و رعایت حق تقدم نیز از برنامه‌هایی است که در دستور کار دولت برای نهادینه کردن رفتار اقتصادی قرار دارد.

مدیر آموزش و پرورش چالوس عنوان کرد: در زمینه تحقق عزم ملی مورد تأکید مقام معظم رهبری آموزش و پرورش اعلام می‌کند که با تمام وجود در عرصه تعلیم و تربیت گام بر می‌دارد.

وی، مدیریت جهادی را در گرو توکل بر خداوند دانست و یادآور شد: با در نظر گرفتن رضایت خداوند در تمام امور، ایثار و فداکاری، خلاقیت و نوآوری، همت و پشتکار، خودباوری، مدیریت دقیق و نظام‌مند، تدبیر در امور و امید به آینده به‌ مدیریت جهادی نیز دست یابیم.

فرزیب با بیان اینکه در آستانه گرامیداشت هفته معلم باید برنامه‌های متنوعی را تدارک دید، بیان داشت: معلم کلید خوشبختی جامعه و الگوی دانش‌آموزان‌ است.

وی ادامه داد: درصورت  بی‌توجهی به‌ نقش معلم فلسفه وجودی آموزش و پرورش نیز بی‌معنا‌ است.

مدیر آموزش و پرورش چالوس تأکید کرد: شأن و کرامت معلمان باید طوری حفظ شود که آنها با دلگرمی و انگیزه تمام نقش انسان‌سازی خود را ایفا کنند.

وی در پایان تربیت انسان‌های صالح را مهم‌ترین مسئولیت معلمان برشمرد و ابراز داشت: ارزشمندترین کار انقلاب ما انسان‌سازی‌ است.

انتهای پیام/86028/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول