اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عضو شورای عالی صلح افغانستان:

از ناپدید شدن ملا «آغاجان معتصم» اطلاعی نداریم

عضو شورای عالی صلح افغانستان با اشاره به منتشر شدن گزارش‌هایی مبنی بر ناپدید شدن ملا «آغاجان معتصم» یکی از رهبران طالبان در «دبی» اظهار داشت که این شورا در مورد ناپدید شدن ملا معتصم اطلاعی ندارد.

از ناپدید شدن ملا «آغاجان معتصم» اطلاعی نداریم

«محمد اکبری» عضو شورای عالی صلح و عضو پارلمان افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، گفت که شورای عالی صلح از ناپدید شدن ملا آغاجان معتصم اطلاعی در دست ندارد و نیز گزارش‌های منتشر شده در رسانه‎ها را نیز این شورا تأیید یا تکذیب نمی‎کند.

وی در ادامه به اهمیت وجود ملا معتصم در مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان اشاره کرد و گفت: وی یکی از بارزترین چهره‎های است که می‎تواند روند صلح این 2 جناح را به موفقیت نزدیک کند.

به گفته اکبری، این رهبر طالبان در این اواخر برای آغاز روند گفت‎وگوهای صلح تلاش زیادی انجام داده و به نظر می‎رسد که معتصم می‎خواهد تا در دولت آینده این کشور سهیم شود.

عضو شورای عالی صلح افغانستان در ادامه به تلاش‎های اخیر شورای عالی صلح اشاره کرد و گفت که این شورا برای ادامه روند صلح افغانستان تلاش می‌کند تا با رهبری طالبان وارد گفت‎وگو شود.

به گفته اکبری، شورای عالی صلح افغانستان همچنین مایل است تا با هر رهبر طالبان مذاکره کند و آن‎ها را از جنگ و خون‎ریزی و کشتار غیرنظامیان برحذر دارد.

چندین رهبر طالبان به مذاکرات صلح تمایل نشان داده‌اند

عضو پارلمان افغانستان در ادامه اظهار داشت که در این اواخر چندین رهبر طالبان به آغاز روند مذاکرات صلح با دولت افغانستان تمایل نشان داده‌اند و خوشبینی‎هایی نیز وجود دارد که این رهبران طالبان در آینده نزدیک وارد گفت‎وگوهای صلح شوند.

به گفته وی، آغاجان معتصم نیز یکی از این رهبرانی بود که برای آغاز روند گفت‎وگوهای صلح تلاش می‎کرد.

پاکستان در روند صلح با دولت افغانستان همکاری کند

اکبری در ادامه با اشاره به روند صلح افغانستان و موضع دولت پاکستان نیز گفت که اسلام‌آباد بایستی با دولت کابل در روند صلح این کشور همکاری کند بویژه این که موضع پاکستان در آغاز روند صلح افغانستان در این اواخر روشن نیست.

به باور وی، در صورت پیروزی مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان این کشور، دولت پاکستان نیز از نتایج آن سود خواهد برد.

وی از تمام مقام‎های پاکستانی خواست تا طالبانی که در آن سوی «خط دیورند» هستند را برای آغاز مذاکرات صلح با دولت افغانستان تشویق کنند.

طالبان راهی جز صلح ندارند

عضو شورای عالی صلح افغانستان در ادامه به توانمندی نیروهای امنیتی و دفاعی دولت این کشور اشاره کرد و گفت که طالبان هرگز توانایی مقابله و یا پیروزی در برابر این نیروها را ندارند.

وی افزود: توانمندی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان با تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری این کشور بخوبی معلوم شد و طالبان نیز بایستی بدانند که با این نیروها توانایی مقابله و مبارزه را ندارند.

بنابراین طالبان برای رسیدن به قدرت در نظام جمهوری اسلامی افغانستان، راهی جز صلح ندارند.

به باور اکبری، در صورتی که طالبان با دولت افغانستان وارد گفت‎وگو شوند در دولت آینده این کشور سهیم خواهند بود و در غیر آنصورت این تروریست‌هابه نابودی کشیده خواهند شد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول