اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر عارضه قلبی

استاد مصطفی فرض‌پورماچیانی درگذشت

استاد فرهیخته و گرانقدر زبان و ادبیات فارسی بر اثر عارضه قلبی در گذشت.

استاد مصطفی فرض‌پورماچیانی درگذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محقق ارزشمند گیلان‌پژوه، استاد فرهیخته و گرانقدر زبان و ادبیات فارسی امروز بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

مراسم تشییع پیکر این استاد با اخلاق فردا دوشنبه 25 فروردین رأس ساعت 11 صبح از مقابل مجتمع فرهنگی‌هنری خاتم‌‌الانبیا (ص) رشت برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، استاد فرض‌پورماچیانی متولد 1320 از جمله اساتید فرهیخته‌ای بود که فعالیت ادبی خود را با نگارش سلسله مقالات «زبان و ادبیات ماچیانی» آغاز کرد.

این استاد برجسته گیلان در معرفی زبان گیلکی در کشور و دیگر دانشگاه‌های معتبر دنیا نقش بسیار مهمی داشته است.

تالیف کتاب «دستور زبان فارسی» و «دایرة‌‌المعارف تشیع» از جمله آثار ارزشمند این استاد بزرگ است که در دانشکده‌های مختلف ادبیات در سطح کشور تدریس می‌شود.

مقالات زیادی از این استاد ارجمند در زمینه آشنایی با زبان و ادب فارسی، زبان‌شناسی فرهنگی و اجتماعی و دینی در مطبوعات منتشر شده است.

استاد فرض‌پور فعالیت در شورای آموزش و پرورش گیلان، عضو هیئت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، عضو هیئت امنای کتابخانه ملی رشت، عضو جمعیت نشر فرهنگ گیلان، عضویت در انجمن گیلان‌شناسی و دبیر شورای انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت را از جمله سوابق کاری در طول حیات با عزت خود دارد.

انتهای پیام/84002/صا20/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول